اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه خبر داد

راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه از راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمود کاظم‌زاده صبح امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان بشرویه اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر بحث کتاب و کتابخوانی تاکید کرده و تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید گامی در راستای رسیدن به آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به سالگرد دیدار تاریخی کتابداران سراسر کشور در تیرماه سال گذشته با رهبری افزود: در این دیدار تاریخی مقام معظم رهبری به این مسئله اشاره کردند که وضعیت کتاب و مطالعه در کشور مورد رضایت ایشان نیست و باید تلاش و همت بیشتری برای جذب افراد به سمت و سوی مطالعه و کتابخوانی انجام شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های بشرویه با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام داده است، افزود: راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور گامی برای افزایش میزان مشارکت و حضور در کتابخانه‌ها بوده است و در این بخش 70 درصد از اعضای کتابخانه‌های بشرویه در این فضای مجازی در مسابقات کتابخوانی شرکت کرده‌اند.

کاظم‌زاده تصریح کرد: نهادهای دیگر شهرستان با این اداره همکاری داشتند و با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در توسعه میزان کتابخوانی در بین اقشار مختلف شهرستان موثر بوده‌اند.

وی از کسب مقام اول کتابخانه فرهنگی بشرویه در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه با رایزنی با اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش توانسته تمام روحانیان شهرستان را عضو کتابخانه کند و از هر مدرسه نیز یک رابط کتابخانه انتخاب شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه اضافه کرد: تمام نابینایان و کم بینایان زیرپوشش بهزیستی و زنان و مادران خانه‌دار عضو کتابخانه و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور و تعدادی از آنها موفق به کسب رتبه در این زمینه شده‌اند و کتابخانه عمومی نیز در برنامه‌های فرهنگی ورزشی با اهدای کارت عضویت با شهرداری و تربیت بدنی همکاری داشته است.

کاظم‌زاده عضویت تمام ادارات سطح شهرستان بشرویه را خواستار شد و افزود: با اجرای این حرکت فرهنگی، ارتباط بیشتر بین نهادها و مردم با کتابخانه‌ها افزایش می‌یابد و از لحاظ کیفی نیز نظرات و پیشنهادات و استمرار همکاری‌ها مطالعه مفید و ارزشمند را حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ایام مبارک رمضان و اعزام مبلغان روحانی این فرصت معنوی به عنوان گام ارزشمندی برای توسعه مطالعه مفید است که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به عنوان یک مصوبه کمیته مطالعه مفید مطرح می‌شود.

*راه‌اندازی ایستگاه مطالعه

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه راه‌اندازی ایستگاه مطالعه، عضویت بازنشستگان، استفاده از فرصت‌ها و جذابیت‌های ورزشی مانند همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی برای اهدای کارت عضویت کتابخانه، استفاده از ظرفیت ارزشمند طرح هجرت سه و همایش وبلاگ‌نویسان اهل کتاب را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

کاظم‌زاده اضافه کرد: برگزاری جلسات نهضت مطالعه مفید با میزبانی ادارات و نهادهای مختلف شهرستان و تعیین رابط فرهنگی یا رابط کتابخانه نیز از دیگر دیگر مصوبات این جلسه برای همگانی کردن و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در بین تمام اقشار مختلف شهرستان است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول