اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی:

20 میلیارد ریال خرید کتاب در دستور کار است

خبرگزاری فارس: معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت:‌ امسال 20 میلیارد ریال برای خرید کتاب‌های جدید و تازه تالیف برای کتابخانه‌های عمومی کشور اختصاص یافته است.

20 میلیارد ریال خرید کتاب در دستور کار است

مجد‌الدین معلمی در حاشیه همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از سال گذشته خرید کتاب‌های جدید را در اولویت قرار دادیم به طوری که بیشترین خرید کتاب را به ارزش 16 میلیارد ریال در سال گذشته نهاد کتابخانه‌ها داشت.

وی با یادآوری اینکه هر سال 400 تا 2 هزار و 500 کتاب به ذخیره کتاب کتابخانه‌های عمومی در کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: ما به طور متوسط برای هر کتابخانه‌ 4 میلیون تومان خرید کتاب داشتیم که این خرید با هدف حمایت ناشران و تقویت کتابخانه‌های عمومی به منابع ارزشمند صورت گرفته است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بحث توسعه کتابخانه‌ها و اجرای طرح کتاب من را یادآور شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سه برابر سال‌های گذشته ما در یک سال گذشته خرید کتاب از طریق این طرح داشتیم به طوری که 3 میلیارد تومان خرید کتاب در قالب طرح کتاب من صورت گرفته است.

معلمی از افزایش 50 درصدی درخواست خرید کتاب نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: در سه ماه اول امسال بیش از 2 میلیون درخواست در قالب طرح کتاب من داشتیم که ما در فرجه زمانی یک ماهه قادر هستیم کتاب مورد نیاز مخاطبان را تامین و در اختیار آنها قرار دهیم.

این مسئول توسعه خرید منابع به شکل متمرکز و همچنین افزایش اعضای این طرح را از برنامه‌های اولویت‌دار نهاد کتابخانه‌های عمومی توصیف کرد.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز گلایه از سیستم شهر‌سازی و بی‌توجهی صرف به موضوع ساخت کتابخانه ادامه داد: ما از این امر در سال‌های اخیر غفلت کردیم که ضرورت دارد معروفیت هر شهر را با تاسیس کتابخانه‌های مجهز و مدارس مناسب شهره آفاق کنیم.

وی در پایان سیاست نهاد کتابخانه‌ها را توسعه کتابخانه‌های بزرگ برشمرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: قرار است در هر شهرستان کتابخانه مرکزی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول