اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران:

ایستگاه مطالعه شهریور در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: اجرای طرح ایستگاه مطالعه تا شهریور امسال به صورت همزمان در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

ایستگاه مطالعه شهریور در مازندران راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امامزاده صبح امروز در هفدهمین گردهمایی مسئولان کتابخانه‌های مازندران که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمام برنامه‌ها باید در راستای رسیدن به اهداف 1404 تنظیم و عملیاتی شود، اظهار داشت: برنامه‌های افق 1404و 25 ساله تنظیم شد و بعد از گذشت 12 سال نتوانستیم به اهداف کلی نظام دست یابیم.

* کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های مازندران

وی به کمبود نیروی انسانی در نهاد کتابخانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: بخش مهمی از تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده نظام در نهاد کتابخانه‌ها از طریق نیروی انسانی است.

این مسئول به همت شبانه‌روزی تمامی کارکنان در نهاد کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ساعات کاری جوابگو نیست و اگر همه ساعات را به این دغدغه بپردازیم باز هم نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

امامزاده با تاکید براینکه باید در راستای انتظاراتی که نظام جمهوری اسلامی از ما دارد حرکت کنیم، بیان داشت: مباحث فرهنگی باید دغدغه باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه انسان را به سمت فلسفه خلقت هدایت می‌کند، اظهار داشت: وظیفه داریم تا نسل کنونی را با گنجینه‌های گذشتگان پیوند دهیم تا گامی به جلو حرکت کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های مازندران تصریح کرد: محیط کتابخانه‌ای باید با رویکرد دینی و فرهنگی شاداب‌سازی شود که اثر مثبتی بر مخاطب وارد کند.

* ایجاد دو نمازخانه در هر کتابخانه

وی ایجاد دو نمازخانه برای هر کتابخانه را ضروری دانست و گفت: اعتبار امسال کتابخانه‌ها باید صرف تجهیز و نوسازی این فضاهای فرهنگی شود.

امامزاده از اجرای طرح ایستگاه مطالعه تا شهریور امسال به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: 15 عنوان کتاب در ایستگاه‌های مطالعه قرار می‌گیرد و روزانه قفسه‌های کتاب شارژ می‌شود.

* ایجاد 10 ایستگاه مطالعه در محل پرتردد استان

وی با بیان اینکه سالانه حدود 15 هزار جلد کتاب باید در قفسه‌های کتاب قرار گیرد، تصریح کرد: مازندران از 250 ایستگاه مطالعه کشور 10 ایستگاه است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 700 هزار نسخه تیراژ برای 15 عنوان کتاب به منظور تامین خوراک 250 ایستگاه مطالعاتی  کشور در نظر گرفته شد، ادامه داد: امیدواریم ایستگاه‌های مطالعه به هزار ایستگاه برسد و هر استانی وظیفه تامین مالی ایستگاه‌های مطالعاتی اضافه را دارد.

وی از بهره‌برداری 30 کتابخانه روستایی در مازندران خبر داد و گفت: هم اکنون 63 کتابخانه و 37 کتابخانه مشارکتی در استان داریم که امسال با تلاش استانداری مازندران هفت کتابخانه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

امامزاده اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در سال 90 حدود 41 کتابخانه احداثی داشته است که این همت در سازندگی در هیچ دستگاه اجرایی دیده نشد.

وی از اجرای 3 هزار و 600 برنامه فرهنگی در طول سال از سوی نهاد کتابخانه‌های استان خبر داد و یادآور شد: به طور ماهانه 15 کتاب به صورت آنلاین و مکتوب برای مخاطبان به مسابقه گذاشته می‌شود.

امامزاده به تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در مازندران اشاره کرد و گفت: تاکنون 16 هزار مترمربع زمین در بحث کتابخانه‌ها از سوی خیران اهدا شد.

استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: کتاب مفاتیح الحیات آیت‌الله حسن‌زاده آملی آیه‌های زندگی است و می‌توان راه و روش درست زندگی را از آن آموخت.

علی‌اکبر طاهایی اعیاد شعبانیه به ویژه ماه مبارک رمضان را ماه‌های خودسازی دانست و ادامه داد: جامعه نیازمند همدلی و هم‌افزایی است مازندران دارای موهبت‌های خدادادی است که می‌توان با وحدت رویه از این استعدادها برای توسعه استان استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه نباید از خط امام و رهبری فاصله گرفته شود، بیان داشت: در بیشتر موارد از خط امام و رهبری فاصله گرفتیم، به طور مثال این بزرگواران کتابخوان بودند ولی ما آن‌گونه عمل نمی‌کنیم.

استاندار مازندران ایجاد تحول در هر فرد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: انسان‌ها باید به فطرت خود برگردند و قرآنی شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران متذکر شد: کدورت‌زدایی زمینه جامعه را برای برون رفت از عقب‌ماندگی آماده می‌کند و همه افراد باید با همدلی وحدت رویه داشته باشند.

طاهایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها روند هم‌افزایی را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: برخی رسانه قصد دارند شعله اختلاف را در مازندران ایجاد کنند.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول