اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 تیرماه صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: نخستین همایش استانی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان 21 تیرماه برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: این همایش با حضور فرمانداران شهرستان‌ها، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز، کتابداران استان و معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با هدف هم‌اندیشی در راستای اهداف و عملکردهای انجمن کتابخانه‌های عمومی و تجلیل از انجمن‌های برتر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این همایش از نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان "پیام مشرق" رونمایی می‌شود.

قریب ادامه داد: این نرم‌افزار جدید تحت وب است و مشکل امانت بین کتابخانه‌ای را برطرف می‌کند و امکان دسترسی اعضا به منابع کتابخانه‌های عمومی کل کشور و عضویت اینترنتی را فراهم می‌آورد.

وی از رونمایی از طرح پیک مهر نیز در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: این طرح توسط وزارت کشور و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در 28 طرح تحول اجتماعی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح ایستگاه‌های مطالعه‌ای در فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، مطب پزشکان و اماکن پر رفت و آمد نصب می‌شود.

قریب هزینه تمام شده گنجه این ایستگاه‌ها را 160 هزار تومان عنوان کرد و گفت: کار شارژ کتاب این دستگاه‌ها بر عهده وزارت کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی دیگر از برنامه‌های این همایش بوده که هزینه تمام شده هر یک از این ایستگاه‌ها 50 میلیون تومان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: در طول سال حدود 60 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌ها مبادله می‌شود.

قریب راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه نهاد کتابخانه‌های عمومی و 10 ایستگاه مطالعه در قالب پیک مهر را از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان در سال جاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در روز همایش، نمایشگاه‌های کاریکاتور کتاب و فعالیت‌های ارائه شده نیز گشایش و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: باید تلاش کنیم تا تمامی افراد به سمت مطالعه هدایت شوند.

محمدابراهیم افشاری ادامه داد: اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها کافی نیست و در این راستا باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول