اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع نهاد عمومی کتابخانه‌ها:

دو میلیارد ریال کتاب کودک به کتابخانه‌های عمومی تزریق شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع نهاد عمومی کتابخانه‌ها گفت: در یک سال اخیر به ارزش دو میلیارد ریال کتاب کودک خریداری شده و به کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است.

دو میلیارد ریال کتاب کودک به کتابخانه‌های عمومی تزریق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید عارف علوی عصر امروز در کارگروه‌های تخصصی کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: بیشترین خرید یک سال اخیر در بحث کتاب‌های جدید مربوط به حوزه کودک و نوجوان بوده و کتاب‌های علمی، تاریخی و ادبیات در رده‌های بعدی قرار داشتند.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها امسال بزرگ‌ترین خرید کتاب‌ها بوده است که سعی کردیم در موضوعات متنوع کتاب خریداری و در اختیار کتابخانه‌های عمومی گذاشته شود.

علوی با یادآوری این‌که خرید کتاب‌ها از طریق بررسی‌های کارشناسی و براساس تألیف جدید و متناسب با خواست مخاطبان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما بهترین کتاب‌ها را همه ساله خریداری و به تعداد دو هزار و 500 عنوان کتاب‌های خریداری شده را به کتابخانه‌های عمومی توزیع می‌کنیم تا از این منابع ارزشمند استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: این کتاب‌ها در 31 نسخه تا دو هزار و 750 نسخه بین کتابخانه‌های عمومی کشور توزیع می‌شود و همه ساله با در نظر گرفتن اولویت‌های خاص این کار را انجام می‌دهیم و امسال نیز در استمرار اهداف سال گذشته خرید و توسعه کتابخانه‌ها با محوریت کودکان و نوجوانان را در اولویت قرار دادیم.

وی این هدف‌گذاری‌ها را برای دسترسی آسان خانواده‌ها، خردسالان، نوجوانان و جوانان به کتاب‌های مورد نیاز توصیف کرد و ادامه داد: استقبال خوبی را در این زمینه در یک سال اخیر شاهد بودیم و امسال نیز هدف‌گذاری ما علاوه بر خرید و توزیع کتاب‌های کودک، خرید کتاب‌های حوزه ادبیات است که به نظر می‌رسد رمان بیشترین مخاطبان ما را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تشکیل دهد.

به گزارش فارس، مدیرکل منابع نهاد عمومی کتابخانه‌ها بیان کرد: ما از لحاظ منابع کتابخانه‌ای در یک وضعیت غنی و پرباری قرار داریم و معتقدیم در این زمینه یک حرکت خوب و ارزشمندی نیز در دست اقدام است که با به ثمر نشستن آن می‌توان اهداف متعالی را پیگیری کرد.

علوی گفت: ‌با اولویت ساخت کتابخانه‌های بزرگ و مرکزی در شهرهای مختلف به نظر می‌رسد تا دو سال آینده منابع فراوانی را در کتابخانه‌ها و مخازن آنها شاهد باشیم که در یک بررسی همه‌جانبه سعی می‌شود این منابع ارزشمند تأمین شده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول