اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس:

نباید به دوران باستان نگاه انکاری داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه تاریخ باستان حقیقتی انکارناپذیر است، گفت: نباید به دوران باستان نگاهی انکاری داشت.

نباید به دوران باستان نگاه انکاری داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی رنجبر در مراسم بزرگداشت پروفسور علیرضا شاپور شهبازی اظهار داشت: دوران باستان ایران یک تمدن چشمگیر جهانی است که نمی‌توان فراز و فرودهای آن را نادیده گرفت بلکه در انعکاس آن باید هوشمند و علمی برخورد کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس با اشاره به برخی از دیدگاه‌ها پیرامون انکار دوران باستان تصریح کرد: این نوع نگاه آنقدر کوچک است که تاریخ‌دانان و باستان‌شناسان به آن هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

رنجبر با تاکید بر بررسی کاستی‌های دوران باستان تاکید کرد: افتخارات دوران باستان قابل تقدیر است اما نگاه علمی حکم می‌کند که کاستی‌ها و نواقص این دوران نیز بررسی شود.

وی با بیان اینکه تاریخ باستان حقیقتی انکارناپذیر است، گفت: نباید به دوران باستان نگاهی انکاری و یا نگاهی فقط از سر شیفتگی داشت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس تصریح کرد: دوران باستان ایران به عنوان یک واحد تمدنی پذیرفته شده و زمانی که اسلام به ایران آمد، میراث‌های مهمی از آن دوران وارد تمدن ایرانیان شد.

وی با اشاره به دو تمدن آریایی ایرانی و اسلامی ایرانی تصریح کرد: در تمدن اسلامی ایرانی با هماهنگی ارزش‌های اسلامی دستاوردهای ایران باستان نیز وارد شد که از ویژگی‌های مهم تمدن اسلامی ایرانی است.

رنجبر با اشاره به جایگاه والای علیرضا شاپور شهبازی، نگاه هو‌شمند، علمی و انتقادی او به تاریخ را از ویژگی‌های مهم وی دانست و اظهار داشت: شهبازی همواره در کنار علاقه بسیار خود به تاریخ ایران در سخنرانی‌ها، مقالات و نگارش‌های خود مستند سخن می‌گفت و واقعیت‌ محوری اساس پژوهش‌های او بود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول