اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

24 کتابخانه جدید در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استانداری خراسان جنوبی احداث 24 کتابخانه در دستور کار قرار گرفت.

24 کتابخانه جدید در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی را در ترویج فرهنگ مطالعه مسئول دانسته‌اند.

وی دعوت مردم به مطالعه و کتابخوانی از سوی روحانیت و افراد تأثیرگذار را در افزایش اقبال مردم به مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه مؤثر عنوان کرد و افزود: نمازهای جمعه و جماعت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم است.

بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در نهبندان است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های شاخص روستایی استان گفت: بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در روستای خوانشرف نهبندان خراسان جنوبی دایر است.

قریب با بیان اینکه روستای خوانشرف با یک‌هزار و 879 نفر جمعیت و 430 خانوار بزرگترین کتابخانه روستایی کشور را دارد، تاکید کرد: این کتابخانه غنی‌ترین کتابخانه روستایی با 30 هزار جلد کتاب محسوب می‌شود که به تازگی نیز مبلغی برای خرید تجهیزات به آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در استان علاوه بر روستای خوانشرف نهبندان، کتابخانه‌هایی نیز در روستاهای گل فریز خوسف و درح سربیشه فعال است.

تکمیل پروژه‌ها تنها در صورت تامین به موقع اعتبار

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در زمینه پروژه‌های جدید افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استانداری خراسان جنوبی احداث 24 کتابخانه در دستور کار قرار گرفت که این کتابخانه‌ها در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت احداث می‌شود.

قریب تاکید کرد: از این تعداد هشت پروژه در روستاهای مدنظر آغاز شده که با تامین به موقع اعتبار، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: احداث کتابخانه در روستاهای بندان و چهارفرسخ از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که جزو این تفاهم‌نامه نیست.

 

ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مناطق شهری

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد روستاییان، راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای دستگرد، حاجی‌آباد، امیرآباد و چهکند بیرجند هم در دست بررسی

قریب گفت: در کمک به انجمن کتابخانه‌ها و بهبودی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان باید از ظرفیت‌های بومی منطقه از قبیل خیرین، دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

وی ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مناطق شهری را یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواند و افزود: اجرای این طرح در فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، مراکز درمانی و مناطق پر رفت و آمد شهری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول