اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد عمومی کتابخانه‌ها:

300 ایستگاه کتاب‌خوانی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد عمومی کتابخانه‌ها گفت: امسال تلاش می‌کنیم 300 ایستگاه فراگیر مطالعه کتاب را در کشور راه‌اندازی کنیم که این تعداد تا هزار ایستگاه قابل توسعه است.

300 ایستگاه کتاب‌خوانی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجدالدین معلمی عصر امروز در کارگاه کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه کتاب و کتاب‌خوانی و بعد از پژوهش‌ها و بررسی‌های مختلف و همچنین آسیب‌شناسی صورت گرفته در این حوزه ما سعی داریم در یک برنامه منسجم فرهنگ مطالعه را به جد در کشور تقویت و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد عده‌ای از مردم به دلیل دسترسی نداشتن به کتاب از مطالعه غفلت کرده‌اند که برای سهولت در این امر و دسترسی ساده و آسان مخاطبان به کتاب تلاش می‌کنیم تا کتاب‌های شایسته و پرمحتوا در اختیار آنها قرار گیرد.

معلمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و مطابق خواسته‌های مردم، طراحی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه همگانی، ساده، زیبا و جادار انجام شد به طوری که در هر سازه 15 عنوان کتاب قرار می‌گیرد که در هر عنوان 500 کتاب به شکل فشنگی جاسازی می‌شود.

این مسئول از شارژ ماهانه عناوین و تعداد کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و اضافه کرد: در هر عنوان در یک موضوع خاص کتاب‌ها طبقه‌بندی شده که اغلب مربوط به کتاب‌های تاریخی، رمان، داستان کوتاه، فیلمنامه، روانشناسی، کتاب‌های خانوادگی، مهارت زندگی، علوم و فنون و سه کتاب ویژه کودک و دو عنوان کتاب ویژه نوجوانان است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: به صورت ماهانه در کنار شارژ تغییر عناوین کتاب‌ها را در 15 عنوان یاد شده، شاهد می‌باشیم تا جدیدترین تألیفات در اختیار علاقمندان و مخاطبان کتاب قرار گیرد.

به گزارش فارس، معاون نهاد عمومی کتابخانه‌ها در ادامه مکان‌های راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و کلیه مراکز عمومی و همگانی توصیف کرد و گفت: ‌از شهریورماه مرحله اول این طرح در کشور آغاز می‌شود و قرار است هر کتاب با تیراژ بالای 200 هزار جلد در این ایستگاه‌ها برای مطالعه عموم مردم در نظر گرفته شود.

معلمی این حرکت را یک حرکت مقبول و استثنایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ارزشمندی و غنیمت شمردن فرصت‌های باطله اعلام کرد و ادامه داد: در کنار این مزایا اجرای این طرح سبب می‌شود تا از ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و به ویژه کتاب حمایت لازم انجام شود.

وی وظیفه و رسالت خطیر کتابداران و کارشناسان فرهنگی را در تحقق این طرح بسیار مفید و مؤثر دانست و افزود: امیدواریم در یک حرکت مثبت و رو به جلو این فرآیند به ثمر نشسته و یک تحول جدی را در تقویت فرهنگ مطالعه در کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول