اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

ساخت کتابخانه‌ها متوازن می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ساخت کتابخانه‌ها در مناطق و محلات مختلف شهر اردبیل متوازن می‌شود.

ساخت کتابخانه‌ها متوازن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اظهار داشت: به رغم توسعه کتابخانه‌های عمومی در این استان همچنان محلات 13گانه این شهر فاقد کتابخانه‌های عمومی است که در این باب باید تدبیری عادلانه و متوازن به کار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث کتابخانه در این‌گونه محلات تصریح کرد: نامه‌نگاری‌های متعددی را بعد از سفر رئیس جمهور به استان و تاکید بر تأمین اعتبار برای احداث کتابخانه در این محلات انجام دادیم اما تاکنون این مکاتبات به نتیجه‌ای نرسیده است.

فرهمند امین با اظهار تأسف از اجرایی نشدن عملیات احداث کتابخانه در محلات 13گانه خاطر نشان کرد: به همت شهرداری تنها یک کتابخانه در محله آرازعلی افتتاح شده که این کتابخانه نیز با محدودیتی که دارد، توان پاسخگویی به مراجعات گسترده علاقمندان را ندارد.

این مسئول کمبود اعتبارات کتابخانه‌های عمومی را یک معضل جدی در توسعه کتابخانه‌ها برشمرد و اضافه کرد: این استان در توسعه کتابخانه‌ها هر چند از استان‌های برتر است اما از نظر تجهیزات باید مدرن و نوسازی شود که در این باب برخی اقدامات مطلوب نیز آغاز شده است.

وی تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان را وابسته به همت مسئولان و نمایندگان توصیف کرد و ادامه داد: پایه اعتباری کتابخانه‌های عمومی استان ضعیف است و هرگز کفاف نیاز کتاب‌خوانی را نمی‌کند و این خود سبب کاهش سرعت در توسعه مراکز کتابخانه‌ای شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی و صفویه‌شناسی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: این کتابخانه تخصصی و علمی در راستای اجرای طرح احداث کتابخانه‌های تخصصی در این استان راه‌اندازی شده و از این ظرفیت استفاده می‌شود.

فرهمند امین گفت: قرار است در این کتابخانه تخصصی آثار مکتوب و پژوهشی محققان و ادبای آذربایجان و حوزه قفقاز گردآوری شده و علاقمندان از این بخش استفاده کنند.

وی تنها مشکل راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی را کمبود اعتبارات و منابع تخصیصی و همچنین تجهیزات مدرن توصیف کرد و افزود: نبود کتابخانه‌های مرجع در کتابخانه‌های استان از مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول