اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی خبر داد

برپایی نمایشگاه علمی و فرهنگی کتب عربی در کتابخانه مرکزی آستان قدس‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت: مجموعه‌ای از کتاب‌های چاپی به زبان عربی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به صورت نمایشگاه علمی و فرهنگی ارائه شده است.

برپایی نمایشگاه علمی و فرهنگی کتب عربی در کتابخانه مرکزی آستان قدس‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مهدی قیصری نیک، اظهار کرد: سازمان در راستای غنی سازی مجموعه های مطالعاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تخصصی تعداد 13 هزار و 371 نسخه کتاب چاپی به زبان عربی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه کرده است که در راستای معرفی این مجموعه به محققان و دانش‌پژوهان گنجینه ارزشمندی از آن را در معرض دید عموم قرارگرفته است. 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، ‌موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: از این مجموعه نسخه تهیه شده بیش از 10 هزار عنوان کتاب چاپی در موضوعات مختلف مانند اسلام، ادبیات، حقوق، فقه، تاریخ و هنر است که بیشترین عنوان‌ها به اسلام اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این کتب از ناشران  کشورهای خارجی نظیر مصر، سوریه، لبنان، عراق، لیبی، عربستان اختصاص دارد، گفت: مجموعه کتاب‌های زبان عربی که توسط ناشران داخلی منتشر شده است، در این مجموعه وجود دارد.

قیصری نیک، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را در راستای معرفی منابع مطالعاتی بسیار موثر دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها سبب می‌شود که محققان و دانش‌پژوهان با بازدید از این مجموعه به عنوان یک پایگاه علمی از منابع کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول