اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی:

تحقق کامل سند نهضت مطالعه مفید سبب کاهش آسیب‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌جنوبی گفت: تحقق کامل نهضت مطالعه مفید سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

تحقق کامل سند نهضت مطالعه مفید سبب کاهش آسیب‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: باید مطالعه کتاب در سطح جامعه فراگیر شده و در دسترس تمام مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: تحقق کامل و موفق این سند همت تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و در این راستا مسئولان تمام تلاش خود را باید به کار گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی گفت: سند نهضت مطالعه مفید مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و باید مورد توجه همه به ویژه مسئولان باشد.

قریب از وجود کتابخانه در تمام شهرهای نوپای استان خبر داد و افزود: در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت نیز کتابخانه احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا 24 روستا با این تعداد جمعیت شناسایی شده که عملیات احداث هشت کتابخانه در این روستاها آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: باید در کتابخانه‌های جدید التأسیس به نیازهای کودکان نیز توجه بیشتری شود.

قریب از توجه به بحث مطالعه مفید اقشار خاص خبر داد و گفت: این اقدام با هدف استفاده سالمندان و معلولان از کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی در شهرستان بیرجند در دو ماه اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون استقبال خوبی از این کتابخانه شبانه‌روزی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌ جنوبی تأکید کرد: باید در ساخت و سازهای جدید کتابخانه‌ها به رفت و آمد معلولان و سالمندان توجه بیشتری شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای استفاده معلولان به ویژه نابینایان کتابخانه‌هایی طراحی کرده است.

محمدحسن اکبری‌مطلق افزود: همچنین طی تفاهمنامه‌ای با نهاد کتابخانه‌ها مقرر شد کتابخانه مشارکتی به صورت متمرکز برای معلولان ایجاد شود اما این کتابخانه نتوانست نیازهای خاص آن‌ها را تأمین کند.

وی در پایان از مسئولان استان خواست تا در راستای مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی استان برای استفاده معلولان و سالمندان تلاش کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول