اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خبر داد

راه‌اندازی طرح امانت بین کتابخانه‌ای در کتابخانه شهرداری اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان از راه‌اندازی طرح امانت بین کتابخانه‌ای در کتابخانه شهرداری اصفهان به منظور استفاده بهینه مراجعان از منابع مختلف خبر داد.

راه‌اندازی طرح امانت بین کتابخانه‌ای در کتابخانه شهرداری اصفهان

مجید خاشعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با از راه‌اندازی طرح امانت بین کتابخانه‌ای در کتابخانه شهرداری اصفهان به منظور استفاده بهینه مراجعان از منابع مختلف خبر داد و اظهار کرد: امانت بین کتابخانه‌ای از جمله این طرح‌هاست که در میان هشت مرکز علمی معتبر استان شامل دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه اصفهان، مالک اشتر، دانشگاه هنر، پیام نور، مرکز تحقیقات معلمان و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برقرار شده  و افراد عضو این طرح می‌توانند از منابع تمامی این دانشگاه‌ها و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان استفاده کنند.

وی افزود: پیک دانایی از دیگر طرح‌های این مرکز است که برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان افرادی که فرصت حضور در کتابخانه را به علت کهولت سن، معلولیت یا دلایل دیگر ندارند در نظر گرفته شده است و اعضای این طرح، کتاب مورد نظر خود را از طریق سایت کتابخانه به نشانیwww.cle.ir جستجو می‌کنند که توسط پیک به آنها تحویل و در موعد مقرر باز گردانده می‌شود.

مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این کتابخانه نخستین مرکز چند رسانه‌ای اصفهان است، گفت: این کتابخانه با زیر بنای 12 هزار مترمربع در پنج طبقه احداث شده و در چهار حوزه مختلف روزانه پاسخگوی تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه همگام با پیشرفت‌های حوزه کتابخوانی خدمات خود را توسعه می‌دهد افزود: از جمله حوزه‌های فعال این کتابخانه بخش کتابخوانی و دیداری شنیداری است که با 120 هزار عنوان کتاب و چندین هزار سی دی و دی وی دی پاسخگوی مراجعان است.

خاشعی افزود: به منظور استفاده بهینه شهروندان از خدمات کتابخانه‌ای هزینه دریافت سی دی در سال جاری حذف شده است و دریافت انواع سی‌دی‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مانند کامپیوتر، روانشناسی، انواع سی‌دی‌های موسیقی و موارد دیگر به مدت سه روز از این کتابخانه قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در بخش مرجع 11 هزار عنوان کتاب به صورت قفسه باز در اختیار محققان و دانشجویان است و در بخش کتب نفیس نیز کتاب‌های خطی و چاپ سنگی قابل دریافت است.

مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری تصریح کرد: همچنین در بخش نشریات جدید 320 عنوان مجله و 20 عنوان روزنامه معتبر فارسی و لاتین قابل وجود دارد و استفاده از سالن مطالعه به علت فضای کم کتابخانه‌ای تنها مخصوص دانشجویان ارشد و دکتراست.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول