اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

علم باید نردبان ترقی تربیت انسان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تربیت یک اصل است و علم با همه اهمیتش در فرع قرار دارد و باید نردبان ترقی برای تربیت باشد.

علم باید نردبان ترقی تربیت انسان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک گردهمایی ائمه جمعه، مدیران حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان با موضوع ارتقای سطح همکاری اظهار داشت: انسان در مکتب انبیا موجودی است که روح الهی در او دمیده شده و خلقت او برترین خلقت است.

وی افزود: نگاه ما به انسان نیز این گونه است و باید با بهره‌گیری از رهنمودها و دستورات انبیای الهی تربیت رشد و پیشرفت کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: این موجود باید تقویت شود و اگر تقویت نشود فلسفه و هدفی که از او خواسته شده محقق نمی‌شود که این هدف به وسیله معلم و مربی کشف و به جامعه معرفی می‌شود.

وی گفت: معلم و مربی خاک‌شناسان وجود انسان هستند تا استعدادها و باورهای او را به ثمر برسانند و این به وسیله روش‌های مختلف انجام می‌شود که معلم خود این روش‌ها را شناسایی می‌کند و در راستای بکارگیری آن گام بر می‌دارد.

تقوی در خصوص اهمیت تربیت اذعان کرد: تربیت اصل است و علم با همه اهمیتش در فرع قرار دارد و باید نردبان ترقی برای تربیت باشد چرا که علم در وجود انسان به نور تبدیل می‌شود.

وی تأکید کرد: ما باید از دین در تمام عرصه‌ها کمک بگیریم که حوزه علمیه نیز در این عرصه وظیفه بسیار مهمی را دارد که با تمام عظمت و گستردگی‌اش باید به آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی کمک کند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این امر باید همکاری کنند.

تقوی در پایان سخنانش گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هیچگاه به هدر نمی‌رود و بهترین جا برای سرمایه‌گذاری همین آموزش و پرورش است چرا که انسان‌های شایسته و مدیران لایق را تربیت می‌کند و حوزه علمیه هم باید توان و نیرویش را برای کمک به این قسمت بگذارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول