اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز نور خبر داد

حضور 10 هزار مازندرانی در طرح ملی تربیت حافظ قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان نور گفت: در طرح ملی تربیت حافظ قرآن امسال، استان مازندران 10 هزار نفر سهمیه دارد که از این تعداد 600 نفر سهم شهرستان نور است.

حضور 10 هزار مازندرانی در طرح ملی تربیت حافظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالله ولی‌نژاد عصر امروز در جلسه شورای اقامه نماز و قرآن شهرستان نور بیان کرد: برنامه‌های شورای قرآنی و نماز باید خروجی مناسب داشته باشد و از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های امور قرآنی و نماز باید نمود عینی و سراسری داشته باشد و همه برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه جدی و با هماهنگی و تمرکزی انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور ادامه داد: خیلی از ادارات در زمینه قرآن و نماز فعالیت دارند و کارهای خوبی صورت می‌گیرد اما عدم هماهنگی و ارائه گزارش‌ها و تمرکزی نبودن، موجب می‌شود خروجی مناسب نداشته باشیم و کارها نمود ندارد.

وی از طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد و افزود: در طرح ملی تربیت حافظ قرآن امسال استان مازندران 10 هزار نفر سهمیه دارد که از این تعداد 600 نفر سهم شهرستان نور است که برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت و از ابتدای ماه رمضان تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

ولی‌نژاد افزود: این اتفاق در امامزادگان، مراکز قرآنی و جامعة‌القرآن با همکاری و دخالت همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، سپاه، تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و در کنار آن مسابقات قرآنی طرح نشاط معنوی نیز برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان نور با تاکید بر بازدهی جلسات بیان کرد: باید استعدادهای مختلف شناسایی شود و نقاط ضعف‌ها برطرف و نقاط قوت‌ها تقویت شود و محافل انس با قرآن افزایش یابد.

وی ادامه داد: البته همه این اتفاقات صرفا بحث تشویقی است ولی نیاز قرآنی را برطرف نمی‌کند، نیاز است از مربیان قرآنی ممتاز به صورت تخصصی در بحث حفظ، قرائت و رعایت تجوید، صوت و لحن استفاده شود و علاقمندان آموزش و تربیت شوند.

شهردار ایزدشهر هم در این جلسه خواستار توسعه موسسات قرآنی همانند پایگاه‌های بسیج در مساجد شد و افزود: برگزاری کلاس‌های قرآن در مساجد و حضور روحانیون با تجربه در کلاس‌ها موجب ترویج فرهنگ قرآنی و نماز به ویژه نماز اول وقت خواهد شد.

احمد توکلی افزود: باید به نماز اول وقت بیش از گذشته توجه کنیم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول