اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خانواده‌ها از تربیت نسل جوان غافل نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: عنصر تربیت خانوادگی در برخی خانواده‌ها کمرنگ شده و ضروری است که والدین به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

خانواده‌ها از تربیت نسل جوان غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با جمعی از مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم و تشکل‌های مربوط به امور جوانان قم که پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه قم برگزار شد اظهار کرد: در روایات اسلامی بیان شده است که یاران امام عصر(عج) جوان بوده و گروهی از بانوان نیز در میان این افراد ممتاز یعنی مدیران ارشد قیام و حکومت امام زمان(عج) حاضر خواهند بود.

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) افزود: ایشان شباهت همه‌جانبه‌ای به نبی مکرم اسلام(ص) داشتند به همین دلیل باید الگوی همه جوانان و عموم جامعه ما باشند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات نظام اسلامی، جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های عمده این نسل است که به برکت رهبری امام خمینی(ره) و تلاش‌های مراجع و مردم شریف ایران حاصل شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از نخستین روز تا زمان به ثمر رسیدن توسط جوانان یاری شد عنوان داشت: در همه شرایط از جمله دفاع مقدس نیز نقش گسترده جوانان به خوبی دیده می‌شود.

سعیدی گفت: نسل جوان دارای حساسیت‌های زیادی هستند و علاوه بر این، خطرات گسترده‌ای نیز در کمین آنها وجود دارد هر چند ظرفیت‌های خوبی توسط نظام اسلامی برای جوانان ایجاد شده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رشد و تعالی انسان وابسته به عناصر بسیاری است بیان داشت: در این میان هیچ عاملی مانند انتخاب شخص در سقوط یا صعود او تاثیر ندارد.

وی ابراز کرد: پیامبران و اولیای الهی از جمله ائمه معصوم(ع) در تربیت فرزندان خود کوتاهی نکردند اما شاهد هستیم که فرزندان برخی از امامان(ع) خود مؤسس فرقه‌هایی برخلاف تشیع شدند زیرا انتخاب آنها ملاک اصلی در ادامه راه بوده است.

سعیدی با اشاره به مختار بودن آدمی در مسیر زندگی افزود: تسهیل انتخاب احسن از جمله وظایف والدین در قبال فرزندانشان محسوب می‌شود تا آنها بتوانند به راحتی مسائل خوب را شناخته و انتخاب کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: پیش از انقلاب محیط‌های خانوادگی نسبت به جامعه سالم بودند و تلاش می‌کردند جوانان خود را در آن جو خفقان و بی‌بند و باری حفظ کنند که ثمرات آن اکنون دیده می‌شود زیرا انقلاب اسلامی به برکت همین افراد به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر نهادها و مسئولان به دنبال ایجاد زمینه فعالیت مثبت جوانان هستند گفت: در امور ورزشی نیز تنها به تقویت بدنی توجه نمی‌شود و ارتقای علمی و معنوی نیز وجود دارد اما برخی خانواده‌ها با توجه به این موارد گمان می‌کنند وظیفه خانوادگی و ارتباط عاطفی توسط آنها باید کمتر شود و این خطری است که جوانان را تهدید می‌کند.

سعیدی بیان داشت: در دوران جنگ چنانچه برخی ارگان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، سایر نیروها نیز شکست خواهند خورد و نمونه بارز آن در جنگ احد مشاهده می‌شود بنابراین باز بودن برخی رخنه‌ها و امکان نفوذ فرهنگی دشمنان، خطرات گوناگونی به وجود می‌آورد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تاکید بر ارتباط عاطفی میان والدین و فرزندان در خانواده‌ها تصریح کرد: واقعیت این است که برخی والدین اکرام فرزندان را تنها در تأمین معاش آنها می‌دانند اما باید توجه داشت که مسائل معنوی و احترام به افراد باید در خانواده‌ها نیز رعایت شود.

وی خواستار توجه به این مسئله در سطح جامعه شد و افزود: جوانان ما باید به این باور برسند که آینده از آن آنها خواهد بود زیرا جوانان امروز به دنبال گمشده‌هایی هستند که باید آنها را شناخت و در صدد رفع صحیح آنها برآمد.

سعیدی ادامه داد: آسیب‌شناسی مشکلات جوانان امری ضروری است زیرا باید دانست که چرا برخی از آنها عرصه‌های فعال را رها کرده و به مسائل انحرافی روی می‌آورند بنابراین شناخت خواسته‌های نسل جوان می‌تواند موجب استفاده حداکثری از امکانات شود.

امام جمعه قم با تاکید بر الگو بودن استان قم در همه زمینه‌ها برای مردم سراسر کشور افزود: امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف مورد رضایت خداوند و امام عصر(عج) قرار گیرد و جوانان نیز استفاده مناسب را از امکانات فراهم شده داشته باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول