اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

تربیت 30‌ هزار حافظ و قاری قرآن در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تا پایان سال جاری 30 هزار قاری و حافظ قرآن باید در سطح استان تربیت شوند.

تربیت 30‌ هزار حافظ و قاری قرآن در اصفهان

حجت‌الاسلام محمد‌تقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود، اظهار کرد: راه‌اندازی نهضت قرآنی از حدود یک سال گذشته تاکنون به صورت جدی در کشور مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه مراحل مقدماتی اجرای این موضوع در سطح کشور آغاز شده است، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی در مساجد و اماکن مذهبی موجود در سطح استان برای متقاضیان حضور در طرح نهضت قرآنی از برنامه‌های این اداره در راستای تربیت حافظان و قاریان قرآن به شمار می‌رود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به سهمیه استان در سال جاری برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تصریح کرد: تا پایان سال جاری 30 هزار قاری و حافظ قرآن باید در سطح استان تربیت شوند.

وی با بیان اینکه ساز و کار تربیت حافظان و قاریان قرآنی به صورت رسمی از ابتدای سال جاری در سراسر کشور آغاز شده است، ادامه داد: اصفهان از ظرفیت‌های توانمند قرآنی برخوردار است و اصفهان یک استان و شهر قرآنی در سراسر کشور به شمار می‌رود.

نقدعلی با تاکید بر اینکه وجود فعالان و مجموعه‌های قرآنی موجود در سطح استان حاکی از این موضوع است، تاکید کرد: گوشه گوشه شهر از وجود مجموعه‌ها و موسسات قرآنی برخوردار است و مباحث قرآنی یکی از نیاز‌های ضروری موجود در سطح شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مردم نیازمند مباحث قرآنی هستند، افزود: قرآن و مباحث مرتبط با آن به قشر خاصی اختصاص ندارد و تربیت شدگان قرآنی باید به عنوان مروج قرآن در میان عموم مردم فعالیت کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول