اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

توسعه حوزه‌های فرهنگی و تربیتی سر‌آمد توسعه متوازن است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:‌ توسعه حوزه فرهنگی و تربیتی به شکل کمی و کیفی در استان اردبیل و در دولت عدالت محور احمدی‌نژاد سر‌آمد توسعه متوازن استان اردبیل است.

توسعه حوزه‌های فرهنگی و تربیتی سر‌آمد توسعه متوازن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز صبح امروز در همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: تهدیدات فرهنگی استان حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در همسایگی اردبیل است به طوری که عده‌ای می‌خواهند با دامن‌زدن به جریان قوم‌گرایی و پان‌ترک انحرافی را در تفکرات و اندیشه‌های سالم تربیتی و فرهنگی به وجود آورند که مراقبت در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزایش چشمگیر اعتبارات و فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و هنری را در هفت سال گذشته یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ با افزایش مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی هم اکنون 75 هزار نفر در مراکز علمی استان تحصیل می‌کنند در حالی که قبل از دولت نهم این تعداد کمتر از 44 هزار نفر بوده است که یک رشد 68 درصدی را در افزایش پذیرش دانشجویان شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:‌ تعداد مراکز علمی و دانشگاهی ما از 25 مرکز به 38 مرکز در هفت سال گذشته افزایش یافته که یک رقم 40 درصدی را نیز در این حوزه به شکل رشد و بالندگی شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دست‌باز گفت: افزایش جذب اساتید به تعداد 108 درصد و افزایش 136 درصدی رشته‌های دانشگاهی در هفت سال اخیر را شاهد هستیم به طوری که هم اکنون 910 رشته دانشگاهی در مراکز علمی استان دایر شده است.

این مسئول افزایش کتابخانه‌ها و تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های استان اردبیل را یادآور شد و گفت:‌در این زمینه یک رشد 50 درصدی را به صورت معمول شاهد بودیم به طوری که 44 هزار تیراژ کتاب استان در سال 85 به 231 هزار تیراژ در سال 90 رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به اعتبارات اختصاص یافته در فصول مختلف اشاره کرد و افزود:‌ در حوزه علمی و دانشگاهی اعتبارات استان به 75 میلیارد ریال، در بخش آموزش و پرورش به 59 میلیارد ریال، تربیت بدنی به 38 میلیارد ریال ارتقا یافته و ما در امور فرهنگی با 207 برابر شدن اعتبارات رقم اعتبارات این بخش به 179 میلیارد ریال رسیده است.

دست‌باز توجه جدی به مصلی‌سازی، نوسازی و تجهیز مدارس و مقاوم‌سازی مدارس،‌ توسعه فضاهای دانشگاهی، خدمات بهداشتی،‌ مسکن،‌ بیمه روستاییان و توسعه سازمان‌های شهری و روستایی را از دیگر رویکردهای عدالت محورانه دولت نهم و دهم یاد کرد.

وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد جرایم کشور در استان اردبیل رخ می‌دهد، گفت:‌ محور توسعه استان زراعت، صنعت، سیاحت و تجارت است به گونه‌ای که در هر یک از این حوزه‌ها در تقویت زیر‌ساخت‌ها یک سرمایه‌گذاری کلان را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری برای استقبال و پذیرش هفت میلیون گردشگر در طول سال در این استان خبر داد و بیان داشت: در بخش صنعت 980 پروانه بهره‌برداری صادر شده که برای 20 هزار نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفته است.

دست‌باز واقع شدن اردبیل را در مسیر ترانزیتی کالا به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز یادآور شد و گفت:‌ این بستر و زمینه توسعه واقعی بخش تجارت را بهبود بخشیده است.

وی اهمیت کتاب و کتابخوانی را به عنوان گنجینه معارف یادآور شد و تصریح کرد: ‌کینه‌توزی دشمنان در تحریم ایران اسلامی سبب شده است تا ما در حوزه علمی به اقتدار واقعی برسیم چرا که یقین داریم دشمنان ما از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه ترس آنها از ایران مقتدر علمی است که زیر‌بنای توسعه علمی و فرهنگی کشور نیز تقویت جبهه کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های مفید در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های اردبیل به عنوان استان امن، کم حاشیه و دیار مقدس‌ اظهار داشت‌: شکل‌گیری حکومت صفویه با محوریت اردبیل سبب شده است تا یکپارچگی ایران اسلامی حفظ شده و مذهب تشیع نیز به شایستگی بسط و گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول