اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

میزبانی رقابت‌های کشوری تربیت بدنی را پیشنهاد داده‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما برای میزبانی رقابت‌های کشوری درس تربیت بدنی هم در حوزه علمی ـ تخصصی و هم الگوهای تدریس، پیشنهاد داده‌ایم.

میزبانی رقابت‌های کشوری تربیت بدنی را پیشنهاد داده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه تجلیل از متولیان برگزاری رقابت‌های علمی – تخصصی و الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی در اردبیل اظهار داشت: این رقابت‌ها با شایستگی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین دوره رقابت‌های علمی ـ تخصصی دبیران تربیت بدنی و نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی به میزبانی اردبیل و با حضور 8 استان کشور برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ما میزبان معلمان تربیت بدنی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌ غربی، زنجان، البرز، قزوین، گیلان، مازندران و اردبیل در این دوره از رقابت‌ها بودیم که 300 نفر در رقابت‌های علمی - تخصصی و 100 نفر در جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی شرکت کردند.

محمود‌زاده عنوان کرد: این رقابت‌ها در سالن‌های رضازاده، امام خمینی (ره)، شهید دیرین و شهدای دانش‌آموز با هدف ارتقای سطح علمی و عملی معلمان تربیت بدنی، کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی، افزایش توانمندی دبیران و آشنایی آنها با شیوه‌های نوین درس تربیت بدنی برگزار شد.

این مسئول بیان داشت: ما در سال‌های گذشته نیز میزبان رقابت‌های مختلف ورزشی با محوریت دانش‌آموزان و معلمان در استان بودیم که سعی شد در سایه این رقابت‌ها امکانات و برخی تجهیزات نیز از طریق وزارتخانه دریافت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در این رقابت‌ها معلمان تربیت بدنی با آخرین تغییرات منابع علمی آشنا شده و با حضور در سالن‌های ورزشی این استان از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده نیز به همت دولت خدمتگزار آشنا می‌شوند.

محمود‌زاده تصریح کرد: با توجه به کسب تجارب و موفقیت در میزبانی مسابقات در سال‌های گذشته پیشنهاد کرده‌ایم میزبان کشوری مسابقات تربیت بدنی در شهریورماه باشیم.

جذب 50 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سیاست اصلی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی آموزش و پرورش را جذب 50 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای توصیف کرد و افزود: در سال تحصیلی پیش رو علاوه بر ادامه فعالیت قطب آموزشی در تقویت حضور دانش‌آموزان در کنکور و برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی فاز دوم هوشمندسازی مدارس اجرایی می‌شود که بر خلاف سال اول که بیشتر نگاه ما شکل‌گیری ساختار مدارس در حوزه فناوری جدید بود، کیفیت بخشی مدنظر می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پیش‌بینی کرد مهر 92-91 برای آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی روان، آرام و با برنامه‌ریزی مدبرانه می‌باشد که ما در 4 محور پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی، کیفیت‌بخشی نظام آموزشی و پرورشی و توجه به آموزش‌های ضمن خدمت در دستور کار است.

محمود‌زاده از برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی با توجه به تغییرات گسترده در کتب درسی این دو پایه اشاره کرد و اذعان داشت: این دوره‌های آموزشی در فصل فراغت معلمان برگزار می‌شود تا مدرسان با آمادگی کامل از مهرماه در سر کلاس درس حاضر باشند.

این مسئول تک نوبته شدن مدارس با هدف کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی و پرورشی و اعمال برخی از تغییرات و جابجایی دانش‌آموزان در مدارس تحصیلی دانش‌آموزان را یادآور شد و افزود: از این بابت از والدین عذرخواهی می‌کنیم و سعی داریم این تغییرات را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در یک سازماندهی، نیروهای تخصصی با انگیزه و خلاق خودشان را برای آغاز سال تحصیلی پرشور و نشاط آماده می‌کنند که امیدواریم با رفع نواقص احتمالی این تحرک و پویایی به حداکثر برسد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول