اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان بوشهر خبر داد

سهمیه 6 هزار نفری استان بوشهر برای تربیت قاری و حافظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال سهمیه استان بوشهر برای تربیت قاری قرآن سه هزار نفر و برای تربیت حافظ قرآن نیز سه هزار نفر است.

سهمیه 6 هزار نفری استان بوشهر برای تربیت قاری و حافظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام عباس صداقت صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های قرآنی که به صورت مشترک در تمام استان‌ها برگزار می‌شود محافل انس با قرآن با حضور قاریان داخلی و خارجی است.

صداقت گفت: در ماه مبارک رمضان جلسات ترتیل‌خوانی قرآن در سطح استان برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است.

وی افزود: امسال سهمیه استان بوشهر برای تربیت قاری قرآن 3 هزار نفر و برای تربیت حافظ قرآن نیز 3 هزار نفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در استان ویژه خواهران و برادران از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در سال جاری است.

صداقت ادامه داد: برگزاری کنگره ائمه معصومین، بزرگداشت امامزادگان، اعزام مبلغ از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر است.

وی از راه‌اندازی 75 مرکز فرهنگی در محل بقاع متبرکه استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار جلد کلام‌الله مجید در مساجد استان توزیع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه متولی فعالیت‌های قرآنی در کشور باید مشخص شود بیان داشت: در امور قرآنی کسی جوابگوی ضعف‌ها نیست و این یکی از مشکلات حوزه امور قرآنی است.

صداقت گفت: در استان بوشهر موقوفات قرآنی داریم اما درآمد این موقوفات جوابگوی فعالیت‌های همان موقوفه هم نمی‌شود.

وی در ارتباط با موقوفات استان بوشهر نیز تصریح کرد: استان بوشهر 200 واقف دارد که 10 نفر از آنها زن هستند، همچنین یک‌هزار و 200 واحد تجاری، 100 واحد صنعتی، 200 واحد کشاورزی، 2 هزار واحد مسکونی، 30 مدرسه،‌ پنج واحد ورزشی و 10 واحد فضای سبز در این استان وقفی است.

صداقت ادامه داد: برای حمایت از خدمتگزاران مساجد با هماهنگی و توافق به عمل آمده با سازمان تامین اجتماعی همه خادمان مساجد از خدمات بیمه به ویژه درمانی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول