اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اساس تربیت جوانان جهت‌دهی آنان به سمت تهذیب نفس است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: گام اساسی و مهم در تربیت جوانان جهت‌دهی آنان به سمت تهذیب نفس و خودسازی است که می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت فرهنگی جامعه ایفا کند.

اساس تربیت جوانان جهت‌دهی آنان به سمت تهذیب نفس است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در مراسم تجلیل از جوانان برتر حوزه فرهنگی اردبیل به ‌مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان در سخنانی جوان را به‌ عنوان سرمایه عظیم فرهنگی یک جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان با تربیت و خط مشی مشخصی که دریافت می‌کنند می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت یا انحطاط جامعه خویش ایفا کنند.

وی سنین نوجوانی و جوانی را دوران بیداری مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: در این دوران، تمایلات ایمانی و مذهبی در جوان زنده شده و علاقه‌مند می‌شود که از علل و مفاهیم آن با خبر شود، آفریننده جهان را بشناسد و از مسائل مربوط به عبادت، مرگ و حیات و بالاخره فلسفه آفرینش آگاهی یابد که در مواردی نیز تردیدهایی درباره  مسائل مذهبی در او پدید می‌آید که نیازمند راهنمایی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر استفاده از راهکارهای مناسب در تربیت جوانان، یادآور شد: هدایت و تربیت جوانان با توجه به ویژگی‌های روحی آنان باید در کمال مهربانی و عطوفت صورت گیرد.

ستوده الگوپذیری را از ویژگی‌های دوران جوانی برشمرد و گفت: جوان در این دوران دنبال شخصی می‌گردد تا رفتارش را با او تنظیم و از رفتارهای او تقلید کند که نوجوان و جوانی که شیفته مقام علمی، هنری و ورزشی فردی می‌شود در صدد است که خود را در نوع لباس پوشیدن، نشست و برخاست و راه رفتن و سخن گفتن به الگو نزدیک‌تر و با او هماهنگ‌تر سازد.

این مسئول بیان داشت: گاهی نیز این علاقه‌مندی به جایی می‌رسد که جوان، بدی‌ها و زشتی‌های فرد الگو را نمی‌بیند و او را از هرگونه عیب و نقص پاک می‌پندارد که در این خصوص حضرت علی (ع) فرمود «چشم انسان علاقه‌مند از دیدن عیب‌های محبوب خویش نابیناست و گوشش در شنیدن زشتی‌های وی ناشنواست»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شناخت حدود و منزلت الگوها و ضد الگوها را در دوران جوانی ضروری دانست و افزود: جوان با شناخت دقیق از الگوی مورد نظر خود بر این باور خواهد رسید که قدرت و شهرت و موقعیت، یگانه معیار الگوسازی نیست.

ستوده بر ضرورت تلاش متولیان امور فرهنگی در شناساندن الگوهای صحیح برای جوانان تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان امور فرهنگی باید جوان را در هماهنگ‌سازی رفتار خورد با اسوه‌های متعالی دین حمایت و پشتیبانی کند تا جوان از شخصیت اسلامی و اعتقادی خود دور نشود.

وی به هدف اصلی الگوسازی از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: هدف اصلی تقلید و پیروی از الگوها دستیابی به حق و حقیقت از راه رشد فکری و معرفتی است و این امر تنها در سایه پیروی از الگوهای شایسته امکان پذیر است چنانکه خداوند در قرآن کریم تذکر می دهد « آیا آنکه مردم را به حق رهبری می‌کند سزاوار پیروی است یا آن که هدایت نمی‌کند، مگر آنکه خود هدایت شود.».

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امام صادق (ع) نیز انسان را از اینکه بدون دلیل محکم الگویی را انتخاب و او را در همه گفته‌ها و کردارش تأیید و تصدیق کند برحذر می‌دارد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول