اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ماه رمضان فرهنگ جامع تربیتی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ماه مبارک رمضان یک فرهنگ جامع تربیتی و تبلیغی است که هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

ماه رمضان فرهنگ جامع تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن انصاری عصر امروز و در آستانه ماه مبارک رمضان در همایش علما و روحانیان اردبیل در سالن ولایت این شهر، اظهار داشت: ضرورت دارد از این فرهنگ غنی و بارور و تمام نشدنی بهره لازم را ببریم و لحظه لحظه ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: بعد از پایان این ماه است که انسان‌ها خود را در برابر عظمت و بزرگی خداوند کوچک و حقیر می‌دانند و با چنگ زدن به ذخایر ماه مبارک رمضان خود را در برابر گناهان و معاصی بیمه می‌کنند.

انصاری ضرورت آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان را به عظمت تربیتی و روحی ماه مبارک رمضان و تعمق در این حوزه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما در اوضاع به هم ریخته اخلاق و تربیت بشریت نیاز به چنین معارف بلندی داریم تا خودمان را از هجمه‌ها و تهدیدهای گسترده نظام استکباری و اهریمنی نجات دهیم.

این مسئول با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان از جمله فعالیت 200 سایت وهابیت علیه اسلام و تبلیغات کور علیه تشیع اضافه کرد: مبلغان و مروجان دین بیش از هر زمان دیگر باید اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به مسایل روز بالا ببرند تا با کسب مهارت و آگاهی بیشتر پاسخگوی شبهات مختلف باشند.

وی نقش روحانیان و مبلغان دینی را در ارتقای معرفت و بصیرت‌افزایی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و ادامه داد: جامعه اسلامی ما جامعه‌ای برگرفته از ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که همه با تکیه بر آن می‌توانیم سلامت نفس و تهذیب روح خود را تضمین کنیم.

به گزارش فارس، استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود بیان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین ایام و فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی، معرفتی و ارزشی نسل سوم و چهارم انقلاب است چرا که اهریمنان امروز باور و اعتقاد این نسل پویا را نشانه گرفته‌اند تا شاید از این طریق به نظام اسلامی ما ضربه‌ای کاری وارد کنند.

انصاری گفت: روحانیان وظیفه دارند به دور از هرگونه نگرش تسلط‌گویانه نسل جوان و نوجوان را نسبت به حقایق آشنا کرده و آنها را از هرگونه افتادن در دام شیاطین روزگار محافظت کنند تا به عمل نیک و شایسته‌ای دست زده و تقویت بن‌ مایه‌های اعتقادی و ارزشی را شاهد و ناظر باشند.

وی بیان ساده مطالب و فهم فراگیر موضوعات دینی و شرعی را به روحانیان توصیه کرد و افزود: لازم نیست با صورت‌های عربی و یا نقش و نگارهای آن چنانی کلام را زینت دهیم بلکه زینت کلام در تأثیرگذاری و نافذ بودن آن است که می‌تواند خود زمینه‌ساز یک تحول عظیم روحی و فکری باشد.

در این همایش که نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل حضور داشت، حجت‌الاسلام سید حسن انصاری به برخی از پرسش‌ها و سئوالات مطرح شده از طرف روحانیان شرکت‌کننده در این همایش پاسخ داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول