اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

خانواده‌ها استراتژی تربیت اسلامی را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: خانواده‌ها نباید استراتژی تربیت اسلامی را فراموش کنند چراکه این حرک سد محکمی در برابر هجمه‌های بیگانه است.

خانواده‌ها استراتژی تربیت اسلامی را فراموش نکنند

الله‌شکر فخیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: داشتن قدرت تحلیل و مخاطب‌شناسی از اولویت‌های مهم رسانه‌ها و حرکت تاثیرگذار آنها در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است به طوری که نباید این رویکرد در گیر و دار مسایل روزمره نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در عرصه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ تاثیرگذاری کمتر از سربازان لب مرز مبارزه با مافیای مواد مخدر ندارند، افزود: در کنار رسانه‌ها نباید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نظیر هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دانشجویی و سازمان‌های مردم نهاد غفلت کنیم چرا که حضور و آگاهی‌بخشی در این مجموعه‌ها می‌تواند سدی مستحکم برای مقابله با هجمه‌های نظام استکباری باشد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ادامه داد: اگر کشورمان در مبارزه با مواد مخدر 4 هزار نفر شهید و 11 هزار نفر جانباز تقدیم کرده و صدها هزار باند قاچاق مواد مخدر و تهیه و توزیع را منهدم کرده است نشان دهنده یک عزم جدی برای مقابله با این پدیده است که به نظر می‌رسد روز به روز دامنه آن گسترده‌تر باشد.

این مسئول مدعی شد هرچند هنوز تقاضا برای مواد مخدر کم نشده، اما مقابله با آن تشدید شده و ضرورت دارد یک بسیج عمومی و حرکت تاثیرگذار در این زمینه را شاهد و ناظر باشیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه تنها سه درصد جمعیت استان اردبیل در حدود 44 هزار نفر آلوده به مواد مخدر هستند، افزود: بیشترین تمرکز خود را روی آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد روی 97 درصد افراد سالم گذاشتیم تا با آگاه‌سازی خانواده‌ها و نسل جوان و نوجوان تقاضا به مواد مخدر را به کمترین رقم برسانیم.

وی از تهیه نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر و ضرورت ورود و همکاری رسانه‌های مکتوب دیداری و شنیداری را با اهمیت توصیف کرد و ابراز داشت: ضرورت دارد همه مجموعه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی هماهنگ و همسو به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنند تا جمعیت دانشجویی و دانش‌آموزی ما کمترین و حداقل رقم آلودگی به مواد مخدر را داشته‌ باشند و با پیشگیری جدی از خطرات ناشی از این امر ممانعت کنند.

فخیمی در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری خانواده‌ها در کنار آگاهی‌بخشی از روش‌ها و سیاست‌های منطقی است که می‌تواند گرایش به مواد مخدر را به حداقل برساند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول