اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عاملی:

تربیت جوانان نیازمند استراتژی مدون تربیتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: هدایت شایسته و درست جوانان در دنیای پیچیده امروزی نیازمند استراتژی مدون و برنامه‌ریزی اصولی است.

تربیت جوانان نیازمند استراتژی مدون تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در نشست با جوانان منتخب استان اردبیل اظهار داشت: ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و به تبع آن تشکیل وزارت ورزش و جوانان اقدام مبارکی است اما از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان با عهده‌دار شدن یک مدیریت عظیم نیازمند نیروی انسانی ثقیل و برنامه‌ریزی مضاعفی است.

وی تصریح کرد: ‌امروز تربیت کردن جوان ایده‌آل و آرمانی بسیار سخت است چرا که برنامه‌های تأثیرگذار فراوان و پیچیده‌ای امروز جوانان ما را احاطه کرده که غفلت ما می‌تواند تباهی جوانان ما را رقم بزند.

عاملی با یادآوری این‌که جوان را از پای اینترنت و کانال‌های هوایی بلندکردن و او را به سمت برنامه‌های تربیتی سوق‌دادن نیازمند فوت و فن ویژه‌ای است، خاطرنشان کرد: جوان نیازمند نقش اجتماعی است و باید این نقش اجتماعی را برای او تعریف کنیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که ورزش باید در خدمت تربیت جوان باشد، اضافه کرد: جوان برای تأمین شدن نیازش باید توجه ویژه‌ای در جامعه ببیند و در غیر این صورت بیکاری و لاابالی‌گری جوان را به انحراف می‌کشاند.

وی یادآور شد: در جامعه‌ امروز آشنا کردن جوانان با اندیشه‌های دینی و سیره معصومین (ع) رسالت بزرگی است و برای همین است که تاکید داریم وزارت ورزش و جوانان یک وزارت فرهنگی است و بر همین روی چندین اتاق فکر لازم است تا جوان را از دست برخی شیاطین که در قالب‌های مختلف اقدام به راه‌اندازی باشگاه کرده اما در درون آن هزاران فعالیت نابجا انجام می‌دهد، نجات داده و آنان را به سمت و سوی الهی و دینی سوق دهند.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل بیان کرد: مردم انتظار دارند فرزندان خود را به یک محیط سالم بفرستند تا در یک فضای سالم تربیتی رشد یافته و به بلوغ برسند و جوانان ما نیز انتظار دارند به ویژه برای تابستان آنها برنامه‌هایی طرح‌ریزی شود تا با یک نشاط جمعی و سلامت روحی در آن حاضر شوند و این همان وظیفه وزارت ورزش و جوانان است.

عاملی ادامه داد: جوان اگر به بلوغ عقلانی برسد و رفتارهای اجتماعیش سرشار از عقلانیت باشد همین برای ما کافی است.

وی گفت: ما الان فرصت و امکانات فراوانی داریم تا با تعریف یک استراتژی تربیتی مدون نیازهای جوانان را احصا، در مسیر تربیت آن تلاش و با نیازسنجی استعدادهای جوانان را شناسایی و هدایت کنیم.

عاملی افزود: در حوزه ورزش باید استعدادهای جوانان شناخته شده و این ورزشکاران را که احیاگر غرور ملی ما هستند به نحوه شایسته به سمت استعدادها و نبوغشان راهنمایی کنیم و بر همین اساس است که باید تلاش کنیم تا جوان دلیل خلقت خود را باز یابد و در این صورت است که موفقیت عاید وی می‌شود.

وی با تاکید بر کشف و شناسایی استعدادهای جوانان تصریح کرد: غرب علمی به نام متدلوژی دارد که بر آن اساس به گونه‌های تربیتی جوانان خود را طراحی کرده که ضروری است ما نیز چنین برنامه‌ای را داشته باشیم تا جوانانمان را با متدها و روش‌های دینی برخاسته از اندیشه ائمه تربیت کنیم.

این مسئول با تبریک فرا رسیدن میلاد مسعود مهدی موعود (عج) خاطرنشان کرد: جوانان ما باید مهدویت را الگو و سرمشق کارهای خود قرار دهند و در این دوران که دشمن سوار بر امواج داخل خانه‌های ما شده و جنگ را به جنگ الگویی تبدیل کرده است ارزش‌گذاری اجتماعی را به جوانان القا کنیم.

عاملی اضافه کرد: امروز جوانان ما در کلاس‌های نامرئی استکبار قرار دارند و اگر این جوانان را توجیه عقلانی ننماییم این کلاس‌های نامرئی آنان را به سمت و سوی لاابالی‌گری سوق می‌دهد و از همین روی انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان با پرهیز از کارهای فله‌ای تشکلات مردمی را راه‌اندازی و حمایت نماید.

وی حضور مردم و مداخله اجتماعی آنان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: جوان ساماندهی روحی و فکری می‌خواهد و هر جا چنین تشکلاتی وارد عمل شده، موفقیت بسیاری را شاهد بودیم بنابراین برای داشتن جوانان محتشم و انقلابی که بتوانند نظام جمهوری اسلامی را صاحب شوند برنامه‌ای استراتژیک نیاز داریم.

عاملی بیان کرد: ما در بحث مواد مخدر نیازمند تشکیل تشکلاتی هستیم تا خود رأساً وارد عمل شده و جوانان و خانواده‌ها را آگاه کنند چرا که ما برای هر 800 کیلوگرم مواد مخدر یک شهید می‌دهیم که این واقعاً برای ما قابل قبول نیست.

امام جمعه اردبیل گفت: استکبار مواد مخدر را همچون سیل بر کشور ما می‌باراند که ما در این راستا نیازمند یک اراده جمعی هستیم و جوان آفریننده این اراده است.

وی افزود: جوانان ما در هشت سال جنگ دفاع مقدس حماسه‌ای بزرگ آفریدند و دفاع مقدس را که یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود، مدیریت کردند و به راستی جوانان ما گنج‌های ما هستند که یک عالم قابلیت دارند.

عاملی با تاکید بر این که جامعه باید دین خود را در مقابل جوان ادا کند، تصریح کرد: باید شرایطی به مراتب ایده‌آل برای جوان فراهم شود تا عقل توأم با علم رشد کند و اگر چنین باشد ما شاهد پرورش انسان‌های بزرگ همچون امام راحل، آیت‌الله مطهری و آیت‌الله شاه‌آبادی می‌باشیم.

وی با یادآوری این‌که انسان‌های کوچک جامعه را به فساد و تباهی می‌کشانند، خاطر نشان کرد: اوباما را ببینید که چه انسان کوچکی است که برای به دست آوردن حد نصاب رأی به همجنس‌بازان اجازه ازدواج می‌دهد و این چنین جامعه‌ای، جامعه به فلاکت افتاده است.

عاملی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خواست تا نسبت به استعدادیابی جوانان اقدام کرده و از سوی دیگر با تفکیک این استعدادها از یکدیگر افکار بزرگ جوانان را پرورش داده و آنان را به سمت الهی شدن سوق دهند.

وی بر کار جمعی و تشکلات و کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: بیایید در مساجد یارگیری کنید و کاری کنید تا جوانان مسجد را پاتق اصلی خود قرار دهند چرا که اگر مسجد احیا شود جوانان موفق از دل آن بر می‌خیزند.

این مسئول خواستار ایجاد فضای معنوی برای جوانان مؤمن شد و بیان کرد: غرب امروز برای شکستن ارزش‌های دینی وارد عمل شده مبادا شما اجازه دهید این اندیشه منحوسش به بار بنشیند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول