اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع یادگاران ماندگار کاشان:

همایش بزرگ پیشکسوتان سپاه کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع یادگاران ماندگار کاشان از برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

همایش بزرگ پیشکسوتان سپاه کاشان برگزار می‌شود

 مهدی ناصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، مرور ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و تجدید میثاق دوباره با آنها و حفظ انسجام و شور و نشاط بین خانواده‌های پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه را از اهداف این همایش برشمرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری این همایش در بهمن‌ماه سال‌جاری افزود: با توجه به فاصله و تفاوت دیدگاه نسل امروز سپاه کاشان که تنها شنونده وقایع هشت سال دفاع مقدس هستند، با نسل قدیم این ارگان، برگزاری چنین همایش‌هایی در کاهش این فاصله‌ها نقش بسزایی دارد.

به گفته وی حضور نسل قدیم سپاه در دوران دفاع مقدس تنها برای حفظ نظام و تبعیت از ولایت فقیه بوده و با تمام وجود برای پاسداری از دستاوردهای جمهوری اسلامی مایه گذاشته‌اند و به فعالیت خود به عنوان یک شغل نگاه نکرده و بدون هیچ چشم‌داشتی به ادای تکلیف خود می‌اندیشیدند.

دبیر مجمع یادگاران ماندگار کاشان بیان داشت: پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه دوران دفاع مقدس را با تمام وجود خود حس کرده و از نزدیک آن دوران را درک کرده‌اند و با نسل امروز که تنها شنونده آن وقایع بوده‌اند بسیار متفاوت هستند، لذا باید با ایجاد پل ارتباطی بین این دو نسل این تجربیات و ارزش‌ها به نسل امروز انتقال یابد.

ناصری با گلایه از عدم استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه کاشان تأکید کرد: مجمع یادگاران ماندگار کاشان با تمام وجود آمادگی هر نوع خدمتی در راستای اجرای منویات مقام عظمای ولایت و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را داشته و انتظار دارد مسئولان ذیربط در ایجاد ارتباط بین نسل قدیم و جدید سپاه همکاری و عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی عملکرد مجمع یادگاران ماندگار را در کشور الگو خواند و تصریح کرد: همان‌گونه که امور بازرسی کانون بازنشستگان کل سپاه اذعان داشته هیچ نهاد و تشکلی از پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه کشور در این وسعت فعالیت نداشته‌اند.

این مسئول با اشاره به خودگردان بودن مجمع یادگاران ماندگار کاشان و نداشتن هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی مسئولان این شهرستان عنوان کرد: این تشکل به طور کامل خودجوش و مردمی است و با کمک مالی اعضای آن اداره می‌شود.

به گفته وی به منظور ساماندهی و شبکه‌سازی تشکل‌های فعال در عرصه دفاع از انقلاب طرح تشکل‌های مردم‌نهاد ارائه شده و برخورداری از حمایت‌ها و کمک‌های در نظر گرفته شده برای این‌گونه تشکل‌ها منوط به داشتن شرایط آن است.

ناصری قرار گرفتن مجمع یادگاران ماندگار زیر پوشش طرح تشکل‌های مردم‌نهاد را موجب وارد شدن خدشه بر خودجوش بودن آن دانست و یادآور شد: این مجمع در طول سال برنامه‌ها و همایش‌های خود را با برنامه‌ریزی و همکاری اعضای آن انجام می‌دهد و طی سال‌های فعالیت خود توانسته شور و نشاط بین خانواده‌های زیر پوشش خود را حفظ کند.

دبیر مجمع یادگاران ماندگار کاشان، تجدید میثاق با امام و شهدا، تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را از اهداف برنامه‌ها و همایش‌های این مجمع برشمرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: در راستای تحقق این شعار، فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی در سرفصل برنامه‌ها و سخنرانی‌های همایش‌های امسال قرار گرفته و همچنین سعی شده هدایایی که برای برنامه‌ها و همایش‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود ایرانی باشد.

این مسئول با تشریح برنامه‌های سالانه مجمع یادگاران ماندگار، دیدار از خانواده‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان سپاه، تقدیر از همسران بازنشستگان و نشست‌های ماهیانه را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

به گفته ناصری پرورش استعدادها و انتقال تجارب نظامی به نیروهای مسلح ضرورتی است که در زمان نبرد مجال پرداختن به آن نیست و پرداختن به تمام نقاط قوت و ضعف و ترسیم استراتژی دفاع همه‌جانبه باید در این برهه زمانی صورت گیرد، لذا در این راستا اردوی فرهنگی نظامی ویژه پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه کاشان و آران و بیدگل در منطقه قمصر برگزار شد.

مجمع یادگاران ماندگار متشکل از پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه کاشان و آران و بیدگل در سال 1387 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول