اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از رزمندگان دفاع مقدس:

سپاه در دفاع مقدس همیشه دارای برنامه کاربردی بود

خبرگزاری فارس: یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: برنامه‌ریزی در دفاع مقدس در امور جبهه و جنگ اصلی‌ترین ارکان فعالیت‌های بسیج و سپاه بود.

سپاه در دفاع مقدس همیشه دارای برنامه کاربردی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی بختیارپور در مراسم یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت سیدالشهدای اهواز اظهار داشت: برنامه‌ریزی دفاعی و جنگی در دوران دفاع مقدس در صدر برنامه‌ریزی‌های سپاه و بسیج قرار داشته است.

این رزمنده در ادامه عنوان کرد: در جامعه امروزی تملق و چاپلوسی به ابزاری برای رشد تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان اسلام از تملق و چاپلوسی خبری نبود چون کسانی که در میدان نبرد حضور داشتند دارای ارزش بودند و کارها را به خوبی انجام می‌دادند.

این استاد دانشگاه آزاد اهواز اضافه کرد: باید دارای خصلت‌های خوب بود و از تملق و چاپلوسی جلوگیری کرد تا در مقابل دشمن تا دندان مسلح به پیروزی دست یافت.

بختیارپور با بیان اینکه ضدیت با تملق ریشه در عقاید شیعه دارد یادآور شد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد عدم چاپلوسی و شعارگویی بود که باعث پیروزی‌های زیادی نیز شد.

این رزمنده دفاع مقدس با انتقاد از کسانی که سپاه و بسیج را در دوران دفاع مقدس بدون برنامه عنوان می‌کنند اضافه کرد: این اشتباه است که حرف‌های این چنینی زده شود، زیرا این دو نهاد مقدس در طول سال‌های جنگ کارهای بزرگی کردند که بدون تعقل، تفکر و تمرکز انجام آن امکان پذیر نبود.

بختیارپور به بیان اهداف برگزاری گردهمایی‌های رزمندگان و یادواره‌های شهدا پرداخت و متذکر شد: باید در این برنامه‌های گرامیداشت شهدا، آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده را بیان کنیم و به نسل جدید بگوییم فضای جبهه چگونه بوده و چه اتفاقاتی افتاده است.

وی در پایان فرهنگ سازی را عامل مهم برای بر چیده شدن فضای موجود در جامعه عنوان و تاکید کرد: ما باید از تملق و چاپلوسی پرهیز کنیم تا این فرهنگ غلط برچیده شود.

گردان سیدالشهدا (ع) تیپ یکم حضرت حجت (عج) سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در تاریخ یکم آذر سال 1365 با حضور نیروهایی از شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری و میانکوه راه اندازی شد و شهدای زیادی از جمله سرداران دلاور شهید سید محمدجواد هاشمی و شهید غلامحسین سلیمانی و شهید سید مصطفی موسوی را تقدیم به ارزش های والای انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول