اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

سپاه حافظ انقلاب اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی جهان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی جهان است.

سپاه حافظ انقلاب اسلامی در تمام مرزهای جغرافیایی جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی‌اکبر پورجمشیدیان بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه مرند اظهار کرد: انعطاف‌‌پذیری سپاه به عنوان یک ویژگی بارز موجب شده این نهاد از آغاز تاسیس تاکنون هوشمندانه و مقتدرانه در هر عرصه‌های مختلف نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از تمام شدن جنگ تحمیلی حضور مقتدرانه سپاه و بسیج به فرماندهی کل قوا در مراحل مختلف صحنه‌های سیاسی، دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی کشور  وارد و به خوبی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد سپاه مبنی بر اینکه هر جا انقلاب لَنگ بزند، باید به لنگر سپاه بسته شود، اظهار کرد: عملکرد سپاه در میدان نبرد و جنگ تحمیلی، در زمان عمران و آبادانی کشور و در مقابله با توطئه‌های نرم دشمن ثابت کرده که واقعا لنگری همیشه استوار برای دفاع از این نظام الهی و ارزش‌های آن بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: افتخار بزرگی که سپاه از بدو پیروزی انقلاب تاکنون دارد تربیت نیروهای جوان و متعهد برای حفظ و حراست از نظام در سنگرهای مختلف انقلاب و فرماندهان و افسران شایسته‌ای که امروز هر کدام در اداره امور کشور نقش مهمی را دارند.

پورجمشیدیان با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ عاشورای حسینی به نسل جدید گفت: مربیان باید فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از کتاب‌های علوم دینی و شیوه‌های نوین آموزشی به دانشجویان و دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی خدمت در سنگر سپاه را یک وظیفه ملی و نوکری مردم و به عنوان سرباز خادم نه به عنوان فرمانده در تمام مراحل در عملکرد فرماندهان سپاه بوده و خواهد بود چراکه پیرو مکتب دین اسلام و انقلابی هستند که به رهبری حضرت امام (ه) و تبعیت از فرمایشات مقام عظمای ولایت است ما وارثان آن بزرگان همچون مالک اشتر هستیم.

امام جمعه مرند نیز در این آیین گفت: سپاه و بسیج نماد عزت و پیشرفت ایران اسلامی بوده و پیشتازی انقلاب اسلامی را در تمام زمینه‌ها به وجود آورده است.

حجت‌السلام علی نعمت‌زاده با بیان اینکه سپاه و بسیج برگ زرینی را در طول هشت سال دفاع مقدس ورق زده است، افزود: رزمندگان اسلام با شهامت و رشادت شربت شهادت را نوشیده و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را در تمام عرصه‌های علمی و فناوری بیمه کرده‌اند.

وی گفت: معنویت و الهام گیری از تفکر بسیجی مهمترین رمز پیروزی جوانان در تمام عرصه‌ها بوده و باید این فرهنگ ارزنده را در رسیدن به اهداف عالی انقلاب در جامعه تبیین و ترویج دهیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تبیین و ترویج اهداف و آرمان‌های شهدا و امام شهدا از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان است، ادامه داد: همه مسئولان باید نسبت به تحقق این مهم تلاش همه‌جانبه داشته باشند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دشمنان ایران اسلامی با شیوه‌های نرم‌افزاری علیه فرهنگ و باورهای دینی جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند که باید با هوشیاری و آمادگی کامل در مقابل این توطئه ایستادگی کرد.

بهنام رضوانی فرماندار مرند همچنین در این مراسم با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم یک وظیفه ملی و دینی است، افزود سپاه به عنوان بازوی توانمند در کنار سایر قوای مسلح یک اهرمی محکمی برای تهدیدات دشمنان اسلام است و این در سایه وجود نیروهای جوان و با تقوا و رشید و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: مسئولیت‌ها آن موقع مورد رضایت پروردگار خواهد بود که رضایت مردم و ترویج آموزه‌های دینی و معنوی را به نحو احسن بجا آورده تا نسل جوان و نیروهای با استعداد بتوانند برای ایجاد فضای مناسب در عرصه‌‌های مختلف از ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و فرماندهان و سرداران رشید برای استقلال کشورمان و آینده جوانان مفید واقع شوند.

در این مراسم احمد  قویدل یکی از افسران جوان و متعهد شهرستان مرند به عنوان فرمانده جدید سپاه مرند معرفی و از خدمات محمد میکائیلی در طول 30 خدمت صادقانه برای انقلاب و نظام تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول