اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون بازنشستگان کردستان:

بازنشستگان سپاه 40 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکانون بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان از ارائه تسهیلات 40 میلیارد ریالی به بازنشستگان سپاه پاسداران کردستان خبر داد.

بازنشستگان سپاه 40 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فریدون صفرخانی ظهر امروز در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت و محفل انس و مودت در جمع بازنشستگان سپاه انقلاب اسلامی شهرستان سنندج در سالن شهدای گمنام، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر از فرزندان بازنشستگان استان از مقطع دیپلم تا کارشناسی ارشد بیکار هستند.

وی در ادامه به اعزام یک‌هزار و 400 نفر از بازنشستگان سپاه استان به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این میزان زائران نشان‌دهنده ارادت مردم این منطقه به امام رضا (ع) است.

مدیر کانون بازنشستگان کردستان در ادامه از صدور کارت یکسان‌سازی برای 109 نفر از بازنشستگان در طول سال جاری خبر داد و اضافه کرد: همچنین در این مدت برای 213 نفر از بازنشستگان استان هدیه ولایت ارسال شده است.

صفرخانی اعتبار سال گذشته کانون بازنشستگان استان را 120 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: اعتبار امسال این کانون یک میلیارد و 100 میلیون تومان است که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

صفرخانی بیان داشت: در طول هفت سال گذشته در مجموع 800 میلیون تومان وام به متقاضیان و بازنشستگان سپاه استان پرداخت شده است که این رقم در سال‌ جاری از رشد چند برابری برخوردار است.

وی از شناسایی 400 نفر از بازنشستگان تقاضای وام مسکن و 200 بازنشسته فاقد مسکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای کمک به خانه‌دار کردن و تامین مسکن 115 نفر از بازنشستگان سپاه استان مصوب شده که تاکنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر کانون بازنشستگان کردستان در ادامه به پرداخت وام ازدواج به 550 نفر از فرزندان بازنشستگان سپاه استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته میزان وام پرداختی به فرزندان بازنشسته و شاغلین 4 میلیون تومان بود که در سال ‌جاری نیز سقف وام به مزدوجین فرزندان بازنشسته نیز همین میزان بوده است.

صفرخانی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 700 میلیون تومان به عنوان وام ضروری به متقاضیان و بازنشستگان سپاه استان پرداخت شده است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات کانون بازنشستگان کردستان در سال‌ جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 250 نفر از فرزندان بازنشستگان استان از بیماری صعب‌العلاج رنج می‌برند که در این راستا نیز صندوق شفا تاسی شده و برای هزینه‌های درمانی آنان که از طریق دفترچه‌های درمانی قابل پرداخت نیست می‌توانند از مزایای این صندوق برخوردار شوند.

 * رویکرد کانون بازنشستگان توانمندسازی و کارآفرینی است

مدیر کانون بازنشستگان کردستان با اشاره به رویکرد امسال کانون‌ها مبنی بر توانمندسازی و کارآفرینی، تصریح کرد: کانون بازنشستگان استان در زمینه کارآفرینی عقب مانده است که باید تلاش کنیم در سال‌های آینده این رویکرد را تقویت کنیم.

صفرخانی افزود: آموزش غیرحضوری برای 2 هزار بازنشسته، اجرای دوره بصیرت برای یک‌هزار و 600 بازنشسته و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین یک‌هزار و 800 بازنشسته از دیگر اقدامات فرهنگی این کانون در سال ‌جاری است.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین بازنشستگان استان تاکید کرد و اظهار داشت: امسال فقط 20 طرح اشتغالزایی به کانون ارائه شده که 12 طرح آن پذیرفته شده است.

مدیر کانون بازنشستگان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امروز از اهداف مهم این کانون این است که با فعال کردن تعاونی‌های 20 نفره از طریق وام‌های خوداشتغالی شرایط کارآفرینی را در استان فراهم کند.

انتهای پیام/ غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول