اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

سخنان اشتون زمزمه حرف‌های نتانیاهو است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: سخنان نماینده تیم مذاکره‌کننده 1+5 زمزمه و تکرار حرف‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

سخنان اشتون زمزمه حرف‌های نتانیاهو است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: چیزی که در روند مذاکرات گروه 1+5 با ملت ایران دیده می‌شود این است که دولت‌های غربی به دنبال مذاکره نیستند و این مذاکرات را تنها برای سوزاندن زمان برای کشور ایران به راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به مصاحبه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست مسکو عنوان کرد: سه پیشنهادی که خانم اشتون تحت عنوان گام‌های اعتمادسازی ارائه کرد یعنی توقف غنی‌سازی 20 درصد، تعطیلی سایت فردو و تحویل اورانیوم 20 درصدی تولیدی همان حرف‌های چند روز قبل نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه کاشان افزود: این مسئله نشان می‌دهد فشارهایی که در خصوص انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به ایران وارد می‌شود از کجا نشأت می‌گیرد.

نمازی با اشاره به برخی کشورهای منطقه به‌خصوص اسرائیل که دارای تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای است یادآور شد: چرا بین این همه کشورهای دارای سلاح هسته‌ای به ایران اسلامی که تنها در صدد دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و بارها بر نامشروع بودن و حرمت سلاح اتمی توسط عالی‌ترین مسئولش تأکید شده این‌ قدر فشار وارد می‌شود؟

وی افزود: دلیل آن این است که آنها از کشور دارای سلاح اتمی نمی‌ترسند بلکه آنان از ایران اسلامی دارای دانش هسته‌ای بیمناک هستند. 

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به حوادث سیاسی مصر پرداخت و گفت: این روزها شاهد توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در کشور مصر هستیم که تنها در راستای مصادره انقلاب مردم این کشور صورت می‌گیرد.

نمازی با بیان اینکه کشور مصر در حال حاضر در شرایط حساسی قرار گرفته تصریح کرد: بسیار جای تأسف است که شورای نظامی مصر به‌عنوان یک کشور اسلامی مقابل خواسته ملتش بایستد و به رژیم صهیونیستی پیام دهد که «شما نگران نباشید! ما بر همان پیمان صلح که در گذشته مصر با اسرائیل بسته بود پایبند هستیم».

نماینده ولی‌فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: اقدامات کنونی شورای نظامی مصر تنها با هدف مصادره انقلاب ملت مصر صورت می‌گیرد.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مبارزه با موادمخدر، اعتیاد را مصیبت بزرگی برای جامعه اسلامی قلمداد کرد و گفت: در راستای مبارزه با این ماده شیطانی و جهنمی باید خانواده‌ها، آموزگاران و اساتید دانشگاه‌ها در کنار مراجع قضایی و نیروهای انتظامی تلاش کنند و با نظارت بیشتر روی جوانان به‌عنوان جمعیت هدف اینگونه مواد از افتادن سرمایه‌های کشور در دام اعتیاد جلوگیری کنند.

 وی با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی و قوه قضائیه در امر مبارزه با موادمخدر، خواستار نظارت بیشتر بر مرزهای شرقی کشور شد و افزود: البته نظارت بر توزیع موادمخدر در شرایط کنونی که بسیاری از این مواد حتی قابل تولید در خانه‌ها هستند کمی سخت‌تر شده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین به دیدار مسئولان نظام و سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری در روز عید مبعث پرداخت و به فرازهایی از بیانات معظم‌له در خصوص آموزه‌های بعثت پیامبر اکرم(ص)  اشاره کرد.

نمازی در ادامه هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش را نیز گرامی داشت و آن را نمونه‌ای از اقدامات تروریستی مدعیان حقوق بشر دانست.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه همگان را به استفاده مطلوب از فرصت‌های مغتنم این ماه توصیه کرد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول