اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

استکبار باید با ایران هسته‌ای کنار بیاید

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان با اشاره به چانه‌زنی 15 ساله استکبار در مورد ایران هسته‌ای گفت: آنها باید واقعیت ایران هسته‌ای را بپذیرند.

استکبار باید با ایران هسته‌ای کنار بیاید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه آمریکا به صورت رسمی خواهان وابسته ماندن ایران است، اظهار داشت: آنها خواهان وابستگی ایران در همه عرصه‌ها از جمله علوم مختلف هستند.

این مسئول با یادآوری بهانه‌جویی‌های آمریکا در 15 سال گذشته افزود: استکبار به دنبال بهانه برای ایجاد محدودیت برای ایران اسلامی است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: آمریکا برای زیر فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی به تناوب از بهانه‌های حقوق بشر، گروهک‌ها و انرژی هسته‌ای استفاده می‌کند.

وی به غفلت استکبار از واقعیت زندانی‌نشدن علم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که موفقیت‌های کسب شده در عرصه‌های علم هسته‌ای به دست فرزندان ایران کسب شده و این راه برگشت‌ناپذیر است.

خاتمی تاکید کرد: موفقیت‌های هسته‌ای با تلاش دانشمندان جوان به دست آمده و تحریم‌پذیر هم نیست.

این مسئول ادامه داد: مذاکره‌کنندگان 1+5 و دیگران باید واقعیت ایران هسته‌ای را پذیرفته و با آن کنار بیایند چرا که هیچ راهی به غیر از این وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی مذاکره‌کنندگان 1+5، پس از 15 ماه توقف مذاکرات اضافه کرد: آنها خواهان توقف غنی‌سازی 20 درصد و تحویل همه اورانیوم غنی‌سازی شده 20 درصد بودند.

وی ادامه داد: مذاکره‌کنندگان 1+5 در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد و تحویل همه اورانیوم غنی‌سازی شده 20 درصد، پیشنهاد ارائه قطعات هواپیما را به ایران مطرح می‌کنند.

امام جمعه زنجان تنها راه پیش روی مذاکره‌کنندگان را گفت‌وگو در چارچوب منطق عنوان کرد و افزود: ایران تاکنون همه تلاش خود را برای اعتمادسازی انجام داده است.

این مسئول تاکید کرد: گفت‌و‌گو در چارچوب قوانین npt از پیشنهادات ایران برای شفاف‌سازی مسیر مذاکرات بین ایران و مذاکره‌کنندگان 1+5 است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری عوامل ترور شهدای علمی اشاره کرد و گفت: این موفقیت در آستانه مذاکرات پیش رو از الطاف الهی محسوب می‌شود.

وی به سالروز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: خداوند هر لطفی که در دنیا لازم بود به چمران عطا کرده بود و از این رو ایشان در ولایت ذوب بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در هر انقلابی برای حفاظت از آن نیروهایی تربیت و ارگان‌هایی تشکیل می‌شود، متذکر شد: جهاد سازندگی یکی از ماندگارترین ارگان‌های تشکیل شده به فرمان امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بود که اقدام به تشریح اهمیت زراعت و کشاورزی در اسلام از جمله مذهب تشییع کرد.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول