اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

5+1 شکست مفتضحانه در جنگ تحمیلی را فراموش نکند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: مذاکره‌کنندگان هرگز نباید شکست مفتضحانه خود در دوران دفاع مقدس را فراموش کنند.

5+1 شکست مفتضحانه در جنگ تحمیلی را فراموش نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، ظهر امروز در ‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان جیرفت با تبریک سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر به همه فتح‌آفرینان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا اظهار داشت: رزمندگان اسلام با نثار جان خود برگ زرینی در تاریخ ملت ایران رقم زده و افتخاری بزرگ برای این کشور آفریدند.

وی اسیران جنگ تحمیلی را از 11 کشور دنیا دانست و افزود: به تعبیر خبرگزاری‌های خارجی، فتح خرمشهر سبب رسوایی آمریکایی‌ها شده بود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: فرمایش ایشان به این معنا نیست که رزمندگان ما در جنگ هیچ تلاشی نکرده و فرماندهان مدیریتی انجام نداده‌اند، بلکه به تعبیر خداوند در قرآن در مورد جنگ بدر «دست خداوند همواره یاریگر حق‌طلبان است».

عسکری تصریح کرد: آنان با صدور قطعنامه 598 صلح را با عنوان آتش‌بس به ملت ایران تحمیل کردند، اما خود به خوبی می‌دانستند که در مقابل رشادت و دلاوری ملت ایران تاب مقاومت ندارند.

وی با خطاب قرار دادن گروه مذاکره‌کننده 1 + 5 ابراز داشت: مذاکره‌کنندگان هرگز نباید شکست مفتضحانه خود را در دوران دفاع مقدس فراموش کنند که چگونه مشت محکمی از جانب ملت ایران بر دهان آنان کوبیده شد.

عسکری عنوان کرد: سردمداران کوته‌فکر آمریکایی نیز باید از گفتن این سخن که تمام گزینه‌ها برای مذاکره وجود دارد، شرمنده باشند، زیرا با وجود همین تحریم‌ها و تهدیدها در جنگ تحمیلی شکست خوردند.

امام جمعه جیرفت گفت: اکنون نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی با وجود زورگویی و باج‌خواهی در مذاکرات بغداد به نتیجه نرسیده و در انتظار مذاکرات بعدی طی چند روز آینده در مسکو هستند.

عسکری بیان داشت: در همین ایام صفحه‌های سوخت هسته‌ای رآکتور تحقیقاتی تهران با غنای 20 درصد توسط دانشمندان جوان و غیور این مرز و بوم تولید شده است.

وی اذعان داشت: با وجود تمام تهدیدها، تحریم‌ها و ترور دانشمندان هسته‌ای، تولید انرژی هسته‌ای به دانش بومی مبدل شده است.

عسکری «استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای همه و استفاده نظامی از آن برای هیچ‌کس» را شعار ملت ایران ذکر و خاطر نشان کرد: ملت ایران به عنوان یک کار ارزشمند و شرافتمندانه استفاده صلح‌آمیز از این انرژی را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران هرگز زیر بار این زورگویی‌ها و قلدری‌ها نمی‌رود، اظهار داشت: دنیا باید بپذیرد که ایران یک قدرت هسته‌ای است.

عسکری با توجه به فرارسیدن فصل گرما تصریح کرد: همه شهروندان با توجه به ساعت‌های اوج مصرف برق باید در استفاده بهینه از این انرژی تلاش کنند تا از تحمیل هزینه گزاف بر خانواده‌ها و کاهش بازده سیستم‌های برق‌رسانی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهر افزود: مردم باید با افرادی که برای کسب اطلاعات سلامت خانوارها از طرف مرکز بهداشت به درب منازل مراجعه می‌کنند، همکاری لازم را انجام دهند.

عسکری همچنین با تسلیت شهادت امام هادی (ع)، زیارت جامعه کبیره را میراث گرانبهای این امام ذکر و عنوان کرد: این یادگار ارزشمند، عالمانه و پرمحتوا در ظاهر یک زیارت‌نامه اما در باطن کتاب امام‌شناسی و معرفت نسبت به جایگاه امامت و ولایت است.

امام جمعه جیرفت اعتکاف را نیز تلفیقی از عبادت‌های بزرگ مانند نماز، روزه، دعا و ... دانست و گفت: با احیای این سنت حسنه، آثار ارزشمند آن در نسل جوان به وضوح دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: متمکنان شهر نیز می‌توانند برای تقبل هزینه معتکفان به دفتر امام جمعه مراجعه و یا مبلغ مورد نظر خود را به حساب ستاد اعتکاف بانک رسالت واریز کنند تا از این طریق در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول