اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

5+1 در مسکو ‌حقوق حقه ملت بزرگ ایران را بپذیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امیدواریم که گفت‌وگوهای مسکو گفت‌و‌گوهای نتیجه‌بخشی باشد و 1+5 حقوق حقه ملت ما را بپذیرند گفت: در مسکو هم حقوق حقه ملت بزرگ ایران را طلب می‌کنیم و ذره‌ای عقب نخواهیم نشست.

5+1 در مسکو ‌حقوق حقه ملت بزرگ ایران را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با بیان اینکه مردم ما محرومیت‌ها و سختی‌ها را تحمل کردند و تحریم‌ها هم نتوانست ما را از پای درآورد اظهار داشت: تا آخر با قدرت خواهیم ایستاد و با کمبودها هم خواهیم ساخت اما از حقوق حقه هسته‌ای ملت ایران هیچکس حق ندارد ذره‌ای عقب‌نشینی کند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما به برکت امام، رهبری و خون شهدای خود تاریخ‌ساز شده و تاریخ‌ساز خواهد بود تصریح کرد: سرفصل جدیدی در منطقه ایجاد کرد‌ه‌ایم و با قدرت از آرمان‌های امام و رهبری پاسداری خواهیم کرد.

امام جمعه اراک بیان داشت: ملت بزرگ ما در همه این سنگرها با توجه به فرهنگ جهاد و شهادت آمادگی خودش را برای پیشرفت و عدالت اعلام می‌کند امام تسلیم شدن در برابر دشمن را هرگز نمی‌پذیرد.

دری‌نجف‌آبادی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: امیدواریم بیانات نورانی مقام معظم رهبری موجب تحولات چشم‌گیر در مجلس نهم شود و این دوره از مجلس نسبت به مجلس‌های گذشته پیشتاز و الگو شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت مجلس و زنده و پویا بودن آن می‌تواند رمز موفقیت مجلس در این دوره باشد اظهار کرد: مجلس سالم، امانتدار، دلسوز، خدمتگزار وظیفه‌شناس، پویا، حاضر در صحنه بسیار با اهمیت است و می‌تواند در همه ابعاد نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشد.

امام جمعه اراک گفت: مجلس نهم که باید از ویژگی‌های مجلس پویا، زنده و سالم برخوردار باشد باید به مسئله اشتغال که از مسائل جدی کشور است، مسئله مبارزه با مفاسد فرهنگی، مبارزه با توطئه‌ها، مبارزه با تحریم‌ها، حمایت جدی از سرمایه‌گذاری، حمایت جدی از تولید بپردازد و تنها شعار ندهد.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: نمایندگان باید از کشاورزی حمایت کنند تا کشور به خودکفایی و استقلال برسد همچنین حمایت از محیط زیست را باید به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند هوای پاک و سالم استنشاق کنند این موضوع مهمی است که باید با جدیت دنبال شود و نمایندگان باید چه در سطح کلان و چه در سطح استانی و شهرستانی به آن بپردازند و با جدیت پیگیری کنند.

امام جمعه اراک گفت: مردم انتظار دارند خدمتگزارانشان واقعا خدمتگزاران صادق و امین باشند، از هیاهو و جنجال‌های غلط پرهیز کنند زبانشان زبان صدق و بیانشان بیان صدق باشد، بعضی از این برخوردها و بازی‌های سیاسی را مردم ما نمی‌پذیرند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: مردم می‌خواهند که مجلس، دولت و همه و همه مظهر اخلاق اسلامی، رأفت اسلامی و زهد و آزادگی باشند و قناعت و صرفه‌جویی را در زندگی خود قرار دهند و بیت‌المال را حیف و میل نکنند.

وی تاکید کرد: اسراف، زیاده‌روی، حیف و میل، هزینه‌های بی‌جا و سفرهای غلط و بی‌فایده که متاسفانه فراوان هم هست باید کنار گذاشته شود و برای مردم کار شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: این مردم شریف مستحق خدمت هستند پست‌ها نزد ما امانت است و ما قسم خورده‌ایم که امانتدار ملت، کشور، شهدا، امام و رهبری باشیم، باید امانتدار باشیم و امانتداری را حفظ کنیم چرا که همه دنیا چشمشان به ما دوخته شده است و ما باید درست امتحان بدهیم.

دری‌نجف‌آبادی گفت: کاری هم که بچه‌های اطلاعات کردند و جنایتکاران تروریست را در رابطه با دکتر شهریاری، احمدی روشن و علی‌محمدی دستگیر کردند قابل تقدیر و تشکر است.

وی شهادت امام موسی کاظم(ع) را به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.

خطیب جمعه اراک همچنین روز مبعث پیامبر که عید واقعی مسلمانان، عید عزت و شرف، مکارم اخلاق و عید حبیب خداست را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و ورود به ماه شعبان را نیز فرصت خوبی برای عبادت دانست.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول