اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

بعثت برای آزادی انسان‌ها ثبت شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: بعثت برای آزادی انسان‌ها و بهبود زندگی اجتماعی، رسیدن به راه بر حق‌الله در تاریخ اسلام ثبت و به یادها سپرده می‌شود.

بعثت برای آزادی انسان‌ها ثبت شده است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: حضرت محمد (ص) با پیام نبوت خود انسان‌ها را از قید و بند حیوانی و نفسانی خود رها کرده و آنها را به سمت معنویات و نزدیکی بیشتر به مخلوق هستی رهنمود می‌کند.

وی افزود: در بین ایام و اماکن، بعضی از روزها و مکان‌ها در اسلام مقدس و مورد احترام شمرده می‌شود و در بین ماه‌ها، رجب بسیار مورد توجه و پرفیض است.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه قرآن، رجب را ماه خدا می‌داند، ادامه داد: به ماه رجب "اصم" هم گفته‌اند، یعنی ماهی که فراوان در آن رحمت الهی بر انسان‌ها نازل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ماه رجب دارای فضایلی بی‌شماری است که اعتکاف، میلاد مولای متقیان و بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را در خود جای داده، ادامه داد: شایسته است که شیعیان مخلص الهی از این فضایل بی‌کران آن بهره کافی را ببرند و خود را برای ماه مهمانی الهی آماده کنند.

* بعثت از عظیم‌ترین اتفاقات تاریخ بشریت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بعثت از جمله اتفاقاتی در تاریخ است که عمری به اندازه آفرینش بشریت دارد.

محمدی اصفهانی گفت: کامل‌ترین دینی که در ادیان الهی شناخته شده، اسلام دین محمد مصطفی (ص) بوده که در واقع سرچشمه کمالات الهی و کامل کننده ادیان آسمانی است.

وی ادامه داد: بعثت یکی از عظیم‌ترین اتفاقاتی است که تاریخ بشریت به خود دیده و پیامبر با اعلام نبوت خود صلح و دوستی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد: دین اسلام با اصولش که شامل توحید، معاد و قیامت است و فروعش که احکام، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر است بر پیامبر اسلام نازل شد و بشریت را به مقصود خود که دوست داشتن و اطاعت از خداوند است، رهنمون کرد.

وی در پایان گفت: بعثت برای آزادی انسان‌ها و بهبود زندگی اجتماعی، رسیدن به راه بر حق الله و دوری از ناهنجاری‌های زندگی انسان در تاریخ اسلام ثبت و به یادها سپرده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول