اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد

برپایی کنگره شهدای روحانی اردبیل همزمان با ماه مبارک ‌رمضان

خبرگزاری فارس: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با حضور اعضا برگزار و مصوب شد اولین کنگره شهدای روحانی استان اردبیل همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شود.

برپایی کنگره شهدای روحانی اردبیل همزمان با ماه مبارک ‌رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که عصر امروز برگزار شد، اعضای جلسه همچنین برگزاری آیین تجلیل از عسگر شاهی شاعر به نام کشوری و صداقت جباری استاد خوشنویسی اردبیل را به همراه برگزاری همایش رسالت بین‌المللی جهان اسلام با تاکید بر مسایل حوزه قفقاز مصوب کرده و بر عملیاتی شدن آنها تاکید کردند.

در این همایش که با حضور 40 کشور دنیا و به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، در حوزه قفقاز و کشورهای آسیای میانه مسایل دینی و مذهبی و همچنین اشاعه فرهنگ اسلامی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

در این جلسه همچنین اعضا بر عملیاتی شدن احداث پارک مفاخر استان تاکید کردند.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از اقدامات انجام یافته فرهنگی در استان بر تحقق عینی شعار امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ضرورت تشکیل شورای عالی قرآن در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: این شورا باید در شهرستان‌ها نیز شکل گرفته و برنامه‌ریزی‌های کاربردی و اجرایی عملیاتی شود.

وی افزود: ما امروز به تربیت قرآنی و توجه به معارف اهل بیت (ع) در جامعه بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم و معتقدیم جامعه اسلامی باید مؤلفه‌های حقیقی در تربیت قرآنی و انسانی را دارا باشد.

عاملی در ادامه سخنان خود یکی از بهترین راه‌های تحقق مطالبه امسال مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه اقتصادی کشور کار، تولید و سرمایه به عنوان راهبرد اساسی در خنثی کردن توطئه دشمنان تصریح کرد: ما امروز به یک وجدان کاری و انضباط در امور اقتصادی نیاز داریم تا با جلوگیری از ریخت و پاش‌های احتمالی، کشور به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کند.

به گزارش فارس، در این جلسه استاندار اردبیل نیز با تاکید بر ابلاغ قانونی ساختار شورای فرهنگ عمومی اعم از اعضای حقیقی و حقوقی خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های عظیم این شورا تبیین راهکارهای درست در سالم‌سازی فضای جامعه از هرگونه نابهنجاری است.

سید حسین صابری با تاکید بر تحقق شعار سال ادامه داد: جامعه اسلامی برای رسیدن به خوداتکایی واقعی باید از توان نیروها و منابع انسانی بومی خود استفاده کند چرا که ما این قدرت را بارها در جبهه‌های مختلف به همه نشان دادیم.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی با یک طراحی و تدبیر مناسب در حوزه اجرا است که انتظار می‌رود با همراهی خانواده‌ها فرهنگ حجاب و عفاف شایسته در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول