اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

کلید نهضت جهانی حضرت حجت به دست زهرا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: کلید نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) به دست زهرای معصومه (س) است.

کلید نهضت جهانی حضرت حجت به دست زهرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز زن و ولایت‌مداری که با همکاری کمیته خانواده و زنان فرمانداری آبادان و با حضور جمعی از بانوان شاغل شهرستان در محل حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: خمیرمایه و ریشه وجودی خلقت زن و مرد یک چیز و نیاز تکوینی و تشریحی جامعه به هر دو جنس برابر است.

وی افزود: در امتداد تاریخ بشری هر جا تغییر، پیشرفت و یا توسعه‌ای در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، روابط و اخلاقیات به چشم می‌خورد، زنان و مردان در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند.

محمدی اصفهانی اضافه کرد: در راه تکامل بشری نقش زنان بیشتر از مردان بوده و علت این عامل توسعه و تحکیم بنیان‌های نیروی انسانی یک کشور است.

وی تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا (س) باید در دو بخش خاکی و زمینی، افلاکی و ملکوتی مورد بحث قرار گیرد زیرا هر دو وجه زندگی وی برای زنان ایران اسلامی به ‌عنوان الگوی برتر حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان آبادان در ادامه این جلسه با اشاره به تبلیغات غرب و اسرائیل در رابطه با تفاوت‌های جنسیتی در جوامع گفت: اسلام جنسیت را در جامعه مدنظر قرار داده و از زنان و مردان خواسته به تفاوت‌های خود توجه داشته باشند اما این تفاوت‌ها دلیلی برای اختلاف و ایجاد شکاف‌های عمیق بین آنها نیست.

وی ادامه داد: به همان اندازه که زنان نسبت به مردان تکلف دارند، مردان نیز موظف به انجام وظایف خود در قبال خانواده و همسر خویش هستند اما آنچه در این بین بیشترین ظلم را در تاریخ به زنان روا داشته، باورهای غلط فرهنگی بوده که متأسفانه تا امروز نیز ادامه دارد و گروهای مختلفی مانند فمنیست‌ها از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول