اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر خبر داد

عمامه‌گذاری طلاب سفیران آزادشهر در عید مبعث

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر از عمامه‌گذاری طلاب این مدرسه علمیه در عید مبعث سال جاری خبر داد.

عمامه‌گذاری طلاب سفیران آزادشهر در عید مبعث

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه عملیه استان گلستان، حجت‌الاسلام  محمد مظفری با اشاره به مراسم عمامه‌گذاری طلاب سفیران هدایت آزادشهر اظهار داشت: مطابق با آیین‌نامه مدارس علمیه سفیران هدایت، طلابی که 130 واحد درسی خود را گذرانده باشند، مجاز به تلبس بوده و در حال حاضر 29 نفر از طلاب این مدرسه علمیه می‌توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند، البته این عزیزان باید پیش از تلبس، مراحل گزینش و آزمون خود را بگذرانند و پس از قبولی، مجاز به تلبس هستند.

وی ادامه داد: مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر در شب مبعث رسول گرامی اسلام(ص) در تاریخ بیست و هشتم خردادماه سال جاری در مسجد جامع شهرستان آزادشهر و با حضور 3 هزار نفر از علما، روحانیون، مسئولان استانی، اساتید، ائمه جمعه استان، مسئولان مدارس علمیه و عموم مردم برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر ابراز داشت: از برنامه‌های ما برای این مراسم عمامه‌گذاری این است که طلاب عزیز به دست مبارک آیت‌الله نورمفیدی و آیت‌الله میبدی معمم شوند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر بعد از قم دومین شعبه سفیران هدایت در کشور است گفت: طلاب سفیران هدایت در مدت پنج سال دانش‌آموخته شده و این دومین دوره‌ای است که مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر دانش‌آموخته تحویل جامعه خواهد داد.

مظفری با بیان اینکه دانش‌آموختگان سفیران هدایت مدرک کارشناسی را دریافت خواهند کرد افزود: طلابی که بعد از گذراندن این پنج سال، خواهان ادامه تحصیل هستند، می‌توانند با شرکت در آزمون دوره کارشناسی ارشد، در قم ادامه تحصیل دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای دانش‌آموختگان سفیران هدایت آزادشهر دارید خاطر نشان کرد: مطابق با آیین‌نامه مدارس سفیران هدایت، طلاب دانش‌آموخته به میزان سنوات تحصیل، تعهد به خدمت و تبلیغ در مناطق محروم کشور دارند و می‌توانند با تقاضای خود در هر منطقه محروم به امر تبلیغ بپردازند اما برنامه ما برای این عزیزان این است که آنان را در خود استان ساماندهی کرده و با هماهنگی که با مسئولان انجام پذیرفته است، این عزیزان در مساجد روستاهای خود استان مشغول به تبلیغ خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر با اشاره به اینکه آرم و نشان روحانیت، لباس مقدس آنهاست تصریح کرد: افتخار ما طلاب، پوشیدن لباس امام زمان(عج)، امام صادق(ع) و ائمه معصومین(ع) است و این لباس، نشان و آرم روحانیت به شمار می‌آید.

این استاد حوزه در پایان خطاب به طلاب اشاره داشت: لباس روحانیت مقدس است چرا که همان لباسی است که امام صادق(ع) به تن می‌کردند لذا طلاب و روحانیون باید شئونات این لباس را رعایت کرده و الزاما ذی‌طلبگی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول