اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

مسئولان شجاع باشند/ لزوم راه‌اندازی طرح‌های موقت اشتغال

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: مسئولان باید با شجاعتی که جنگ تحمیلی را سال‌ها اداره کردند، امروز جوانان را در بخش‌های مختلف اشتغال مشغول و دلگرم کنند.

مسئولان شجاع باشند/ لزوم راه‌اندازی طرح‌های موقت اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران در مصلای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری، متأسفانه شور و تحرک اشتغالزایی و تولید بالا، صادرات و واردات کالا همچنین بکارگیری جوانان در بخش‌های مختلف کار و اشتغال در سطوح مختلف کشور دیده نمی‌شود.

وی خطاب به مسئولان امر افزود: امام علی(ع) فرموده «کسی که قصد کار در بخش‌های اقتصادی، تجاری و بازار را دارد نباید ترسو باشد زیرا در این صورت هم خود و هم اطرافیانش را به فقر و محرومیت گرفتار می‌کند.»

*مسئولان برای ارتقای سطح اقتصادی کشور ریسک کنند

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: در این راستا مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی باید ریسک کنند و برای ارتقای سطح اقتصادی کشور نترسند و از مردم کمک بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی ما همچنین بسیاری از نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی در فصل تابستان بیکار هستند.

*لزوم راه‌اندازی طرح‌های موقت اشتغال

محمدی اصفهانی با بیان اینکه هم مردم، هم دولت و هم دستگاه‌های اجرایی لازم است که طرح‌های موقت اشتغال را راه‌اندازی کنند، گفت: همه کسانی که در بخش اشتغال و بخش‌های مختلف این زمینه فعالیت دارند باید با راه‌اندازی طرح‌هایی این‌چنینی به جوانان حرف آموخته و برای آنها کمک هزینه‌ای تعریف کنند.

وی خاطر نشان کرد: شجاعت در گردن ملتی است که مورد تحریم بیگانگان قرار گرفته و این مهم نباید از چشم مسئولان مغفول بماند.

*مسئولان چون دوران انقلاب شجاع باشند

امام جمعه آبادان تصریح کرد: ملت و مسئولان ما در طول سالیان مقاومت و انقلاب بارها ریسک کرده و در 99 درصد این زمینه‌ها پاسخ مثبت گرفته پس امروز نیز باید شجاعت به خرج دهند تا بیش از پیش شاهد تعالی بخش‌های مختلف کشور باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: امروز آبادان با برخورداری از منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و پتروشیمی، فرودگاه بین‌المللی و داشتن راه‌آهن در چند کیلومتری همچنین با اتصال به آبراه‌های آزاد و بین‌المللی؛ اقتصاد و تجارتش قابل قبول است؟

محمدی اصفهانی افزود: آیا اشتغال و زمینه‌های موجود آن در این شهر پذیرفته شدنی است؟

وی با اشاره به مسئولان اظهار کرد: مسئولان باید شجاع‌تر و فعال‌تر از پیش در امر تولید، صادرات و واردات، دریا و بندر، گمرک و ... گام بردارند و از سرمایه‌گذاران در راستای ارتقای سطح اقتصاد منطقه حمایت کنند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: مسئولان باید با شجاعتی که جنگ تحمیلی را سال‌ها اداره کردند، امروز جوانان را در بخش‌های مختلف اشتغال مشغول و دلگرم کنند.

*ارائه تسهیلات بانکی به بخش اشتغال جوانان

وی با اشاره به اینکه حمایت از کار و سرمایه‌گذاری باید جهادگونه انجام شود، گفت: در این منطقه از اروندکنار گرفته تا انتهای خرمشهر زمینه و بستر برای ایجاد کارخانه و تولیدات فراهم است، پس چرا به مردم و جوانان امتیازاتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی داده نمی‌شود تا برای نجات خانواده و کشور خود از رهایی مشکلات در پیش‌رو گام بردارند.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: امروز چرا استعدادهای جوانان بکار گرفته نمی‌شود تا بیشتر از این شاهد هدر رفت آنها نباشیم؟

وی در ادامه تصریح کرد: ما از همه کسانی که در سالیان گذشته برای آباد کردن ویرانه‌های دو شهر آبادان و خرمشهر تلاش‌های بسیار کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم اما بحث ما بر سر باقی‌مانده‌های ویرانه‌ها است.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: ما معتقدیم باید همت مضاعف بکار گرفته شود تا مردم و مسئولان دست در دست یکدیگر گذاشته و روز به روز در راستای کاستن مشکلات شهر و مناطق گام بردارند.

وی با بیان اینکه باید به استعدادهای شکوفا و جوان این منطقه کمک شود، گفت: با یاری مسئولان باید دست جوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی، کشاورزی، بندر، گمرک، بازار و ... گذاشته شود.

 

*امریکا درصدد توقف رشد کشورهای در حال توسعه است

محمدی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات اخیر سطح جهان اشاره مختصری کرد و گفت: برگزاری اجلاس سران پیمان شانگ‌های در پکن چین، نشست سن‌پطرزبورگ و ایجاد تحولات در بحرین و وقوع حادثه غم‌بار سوریه رد از جمله فعل و انفعالات اخیر در سطح جهان بوده است.

وی با بیان اینکه جنگ اوج جنون انسان‌های دیکتاتور است، خاطرنشان کرد: امروز مستبدان می‌کوشند تا شعله‌های آتش و جنگ را از سوریه به حد رسانده و برای اهداف اسرائیل و امریکای‌ دیوانه و شیطان که یک لحظه اجازه نمی‌دهد کشورهای جهان سوم و در حال توسعه آرامش داشته باشند، گداخته‌تر کنند.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: امروز حمایت و پشتیبانی از مردم و شیعیان مظلوم بحرین لازم است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول