اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مردم از ولی‌فقیه صدای پیامبر را می‌شنوند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به اینکه مردم صدای پیامبر را از ولی فقیه می‌شنوند گفت: امام خمینی اسلام ناب را به صحنه زندگی بشر آورد و اسلام آمریکایی را رسوا ساخت.

مردم از ولی‌فقیه صدای پیامبر را می‌شنوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی مشهد با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) قهرمان عرصه جهاد بود که اسلام ناب را به صحنه زندگی بشر امروز آورد و توانست اسلام آمریکایی و چهره حقیقی اسلام متحجرانه را برای مردم روشن سازد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چهره استکبار را برای ملت ایران و دیگر ملت‌های اسلامی آشکار کرده و دشمن حقیقی اسلام را به مسلمانان معرفی کرد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: پیش از آغاز حرکت روشنگرانه امام خمینی(ره) در میان ملت ایران و بسیاری از ملت‌های مسلمان، غرب دارای چهره موجهی بود و هر کس بیشتر خود را به غرب نزدیک نشان می‌داد، مترقی‌تر محسوب می‌شد.

وی اظهار داشت: در آن زمان، غرب سرمایه‌گذاری بسیاری انجام می‌داد تا جوانان ما را به بهانه اهدای بورس‌های تحصیلی شست‌وشوی مغزی بدهد و مجذوب دنیای غرب کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: امام خمینی(ره) ملت‌های مسلمان را از غرب‌زدگی نجات داد و به آنها فهماند که دوستی با غرب برای آنها نتیجه‌ای جز استضعاف نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) زمانی که بسیاری از افراد هنوز سودای رابطه با آمریکا را داشتند، این کشور را شیطان بزرگ نامید و امروز این موضوع به بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان اثبات شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: امروز هر فتنه‌ای در منطقه روی می‌دهد یک سر آن به آمریکا و یا دست‌نشانده‌هایی که در کشورهای مختلف اسلامی روی کار آورده، برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) اسلام ناب را به صحنه زندگی بشر آورد عنوان داشت: امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان آموخت که اسلام ناب با پذیرش ظلم و استکبار جمع نمی‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب تصویری که از اسلام به مردم نشان داده شده بود، مانند یک موجود بی‌جان بود که توانایی مبارزه و جهاد را ندارد اما انقلاب اسلامی اسلام ناب را به جهان معرفی کرده و در میان مسلمانان زنده کرد.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ‌گاه در مقابل ظلم و استکبار ساکت نمی‌نشیند افزود: قدرت شهامت ملت‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی سبب شده تا استکبار از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مسلمانان امروز متوجه شده‌اند که هرگاه در برابر استکبار و غرب کوتاه بیاییم، آنها بیش از گذشته در مقابل ما گستاخ خواهند شد.

وی گفت: امروز موضوعی که سبب شده تا ملت ایران در عرصه‌های گوناگون به موفقیت برسد همان پیروی از اسلام ناب است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: این پیشرفت‌هایی که امروز نظام اسلامی داشته و اقبال روزافزون جوانان به معنویت که دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، محصول تمسک به اسلام ناب است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به زنان کرامت بخشید ابراز داشت: زنان در نظام اسلامی در مسیر پیشرفت روحی قرار گرفتند و توانستند به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف نقش ایفا کنند.

این مرجع تقلید با بیان سه محور اساسی انقلاب اسلامی افزود: نخستین اصل این انقلاب، اسلام ناب است و مردم به عنوان بدنه حمایت‌کننده از این تفکر، در دومین درجه اهمیت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه سومین اصل انقلاب اسلامی است گفت: اگر ولایت فقیه نبود کشور به هیچ یک از پیشرفت‌های مادی و معنوی امروز نرسیده بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: مردم از حلقوم ولی فقیه صدای پیامبر(ص) را می‌شنوند چرا که امروز پرچم اسلام و مکتب پیامبر(ص) در دستان رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: علاقه‌ای که ملت ایران به رهبر معظم انقلاب دارند به دلیل همین تفکر و عشقی است که نسبت به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) در دل این ملت قرار گرفته است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول