اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پل "ولیعصر" شیراز در عید مبعث

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی پل ولیعصر (عج)، تقاطع غیرهمسطح احسان و پل دوم میانرود این شهر، عید مبعث آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پل "ولیعصر" شیراز در عید مبعث

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا خیراندیش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی پل ولی‌عصر(عج)، تقاطع غیرهمسطح احسان و پل دوم میانرود شهر شیراز، عید مبعث آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز از اختصاص 15میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پل ولی‌عصر(عج) خبر داد و افزود: با توجه به بزرگی و وسعت پروژه، 15 میلیارد تومان برای احداث پل‌های دسترسی اختصاص داده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در ادامه گفت: بلافاصله پس از اجرایی‌شدن سد تنگ‌سرخ و احداث بند انحرافی این سد، عملیات عمرانی در رودخانه خشک آغاز و بزرگترین پارک طولی کشور به‌ وسعت 35 کیلومتر در شیراز ایجاد می‌شود.

وی پل ولی ‌عصر(عج) را بزرگترین پل کابلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه، نمادی از توانمندی مهندسان و طراحان و مجریان طرح‌های عمرانی ایران و شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با اجرایی‌شدن این سه پروژه، بیش از نود درصد از کل پروژه‌های هدف 90 مصوب شورای شهر شیراز، اجرایی می‌شود.

خیراندیش همچنین گفت: اجرایی‌شدن تقاطع غیرهمسطح احسان با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح پل معالی‌آباد نیز در حال احداث است،‌ اشکالی در تردد شهروندان و دسترسی آنان به معالی‌آباد ایجاد نمی‌کند.

خیراندیش گفت: اجرای طرح محدوده ترافیکی امری ضروری است چراکه در هیچ کلان‌شهری امکان اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در محدوده‌های مرکزی شهر به‌ دلیل مشکلات اجرایی که چنین طرح‌هایی در پی دارد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به طور معمول در محدوده‌های مرکزی و هسته‌های مرکزی شهرهای بزرگ، طرح‌های محدودکننده و ممنوع‌کننده قابلیت اجرا دارد که تردد زوج و فرد یا طرح ترافیک از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

خیراندیش در ادامه از آغاز عملیات اجرایی تالار شیراز در دو ماه آینده خبر داد و افزود: امسال شاهد بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سرداران بعثت، هستیم.

خیراندیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای کانال‌های سطحی در شهر شیراز گفت: در سال‌های گذشته تاکنون بیش از 150 کیلومتر کانال آب‌های سطحی در شیراز اجرا شده که چنین پروژه‌ای در هیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور سابقه اجرا ندارد.

وی گفت: با اجرای این کانال‌ها، آب‌های سطحی شیراز به دریاچه مهارلو منتقل می‌شود و آب‌های سطحی از هیچ نقطه شهر به رودخانه خشک سرازیر نشده و نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد 35 درصد، تونل‌های کوهسار مهدی 62 درصد، تونل سعدی 60 درصد، پروژه ایمان 16 درصد، تقاطع غیرهمسطح رضوان 53 درصد و تقاطع باهنر رحمت 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خیراندیش تصریح کرد: با توجه به حساسیت دو پروژه تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد و مطهری، اجرا و تکمیل این دو طرح به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول