اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

ظلم اسرائیل روزی به پایان خواهد رسید

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: روزگار حکومت ظلم و جور اسرائیل روزی به پایان خواهد رسید و این ناملایمات و سختی‌ها نیز از زندگی فلسطینی‌های مظلوم و ستم‌دیده حذف می‌شود.

ظلم اسرائیل روزی به پایان خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار این منطقه در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: فردا روز بزرگداشت مقام زن و مادر، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با تبریک روز زن به همه زنان و مادران ایرانی، در خصوص مقام بزرگ و شامخ زن این چنین تصریح کرد: زنان و مادران ایران اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی پا به پای مردان حضور داشته و حقانیت خود را به اثبات رسانیده‌اند، باید مقام آنها را گرامی داشت و ارج نهاد.

خطیب جمعه آبادان در ادامه سخنان خود به 24 اردیبهشت‌ماه سالروز لغو امتیاز تنباکو اشاره کرد و افزود: در این تاریخ مردم به رهبری آیت‌الله میرزای شیرازی قیام کرده و خواهان لغو امتیاز تنباکو در کشور شدند.

وی اضافه کرد: ناصرالدین شاه ابتدا قصد مقاومت داشت اما در مقابل جنبش مردمی عظیمی که به راه افتاده بود مجبور شد ابتدا امتیاز داخله و سپس کل امتیاز را لغو کند.

محمدی اصفهانی با بیان اینکه جنبش تحریم توتون و تنباکو و فتوای تاریخی میرزای شیرازی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر است، خاطر نشان کرد: تاریخ نشان داده هر جا مردم با یکدیگر متحد و عزم ملی را جزم کنند پیروز و قهرمان میادین خواهند بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حذف حاشیه‌سازی‌های اختلاف برانگیز در بخش‌های مختلف گفت: حاشیه‌سازی مسائل کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد و زمینه تفرقه را فراهم خواهد کرد.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: اختلاف‌ها نباید به گونه‌ای آشکار باشد که دشمن از آن سوء استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه البته اختلاف نظر دانشمندان موجبات رحمت است، بیان کرد: اگر اختلاف نظر دانشمندان از جنبه علمی باشد همچنان پیشرفت و شکوفایی بخش‌های دیگر علمی و پژوهشی و رشد اجتماع را رقم می‌زند که این امر بسیار خوشایند و رضایت‌بخش است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: اگر این نوع اختلاف از سر ناسازگاری و تفرقه باشد مطمئناً خیانت محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگر خطبه‌های خود به روز شنبه 14 may مصادف با روز نکبت (بنا شدن دولت اسرائیل) اشاره کرد و گفت: در این روز رژیم صهیونیستی ایجاد و بنا شده و به همین دلیل روز نکبت و بدبختی نام گرفته است.

امام جمعه آبادان با اشاره به فرمایش امام راحل که «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»، خاطر نشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی بسیار ناراحت است زیرا همه خاک فلسطین را در تصرف خود می‌خواهد و این زمینه تاکنون فراهم نشده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروز بیش از 4.5 میلیون آواره در فلسطین وجود دارد که توسط این رژیم منحوس مورد تجاوز و تصرف قرار گرفته‌اند.

محمدی اصفهانی با بیان اینکه اسرائیل مانند بیماری بوده که تنها با تجهیزات پزشکی زنده است، تصریح کرد: روزگار حکومت ظلم و جور اسرائیل روزی به پایان خواهد رسید و  این ناملایمات و سختی‌ها نیز از زندگی فلسطینی‌های مظلوم و ستم‌دیده حذف می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول