اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

مسئولان زمینه‌های رشد دانشکده نفت آبادان را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: مسئولان وزارت نفت باید بسترهای رو به رشد و شکوفایی دانشجویان دانشکده نفت آبادان را در راستای رونق و شکوفایی بیشتر شهر فراهم کنند.

مسئولان زمینه‌های رشد دانشکده نفت آبادان را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی عصر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نفت آبادان که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در محل سینما نفت این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) در توصیف شخصیت امام باقر(ع) فرموده "وی کاونده علم و دانش است" یعنی همانطور که انسان با شکافتن زمین همه گنج‌های آن را استخراج می‌کند، آن امام در بردارنده همه علوم بوده است.

وی افزود: عصر امام صادق(ع) و امام باقر(ع)  که گاهی به‌عنوان "صادقین" و یا "باقرین" از آنها یاد می‌شود، نهضت عظیم علمی را پدید آورده که در آن شاگردانی از مردم کوچه و بازار در کلاس درس آنها تبدیل به منجمان، فیزیکدانان و شیمیدانان نام‌آوری شدند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای عصر پرفروغ امام باقر(ع) تأسیس دانشگاهی در کشور اسپانیا بوده که همه رشته‌ها و علوم پایه، فنی و مهندسی، ادبیات، هنرهای زیبا و الهیات به معنای خاص و عام در آن تدریس می‌شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آن دوره تحصیل در دانشگاه اسپانیا رایگان بوده و هزینه‌های آن از محل زکات مسلمانان اداره می‌شده است.

محمدی اصفهانی همچنین اضافه کرد: یکی از افتخارات جوانان اروپایی دوره امام محمد باقر(ع)، فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه اسپانیا بوده است.

وی نماد آن تمدن و تاریخ پرفروغ را در زمان حاضر، ایران اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شخصیت‌های ممتاز مدیریتی این دانشگاه، امروز شاهد برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان هستیم.

امام جمعه آبادان گفت: امیدوارم این جشن فارغ‌التحصیلی پایانی برای ادامه راه علمی دانشجویان آبادانی نباشد بلکه انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در آنها ایجاد کند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر تصریح کرد: باید با توان بیشتری پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته و باعث سرافرازی  ایران اسلامی باشید.

محمدی اصفهانی در پایان اظهار کرد: مسئولان وزارت نفت باید بسترهای رو به رشد و شکوفایی دانشجویان این دانشکده را فراهم کنند تا دانش‌آموختگان رونق و شکوفایی بیشتری را برای شهرستان آبادان به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول