اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایق:

ملت‌های آزاده آمال و آرزوهای خود را در کلام امام خمینی(ره) می‌بینند

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: شخصیت امام(ره) نزد ملت‌های آزاده چنان است که گویا همه رنج‌های محرومان را لمس کرده از این رو آمال و آرزوهای خود را در کلام ایشان و در پیمودن مسیری می‌دانند که ایشان ترسیم کرده است.

ملت‌های آزاده آمال و آرزوهای خود را در کلام امام خمینی(ره) می‌بینند

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز اظهار کرد: امام راحل با استناد به فرامین الهی به مبارزه با طاغوت زمان خود برخاست و حکومتی را که سالیان سال نوکر حلقه به گوش استکبار بود ساقط کرده و حکومتی بر اساس مردم‌سالاری دینی در ایران بنیاد نهاد و راه سعادتمندی را به امت اسلامی آموخت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: حرکتی که امام خمینی(ره) آغاز کرد موجب تغییر نگرش ملت‌های مسلمان نسبت به حکومت‌ها و دولت‌های دست‌نشانده شد و بیداری اسلامی را در منطقه به‌وجود آورد که این دگرگونی تاثیرات عمیق و سرنوشت‌سازی در آینده ملت‌ها خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی، پایه‌ریزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی براساس آموزه‌های دینی را موجب شکوفایی نقش مذهب در زندگی اجتماعی و سیاسی ملت‌ها دانست.

وی افزود: امام خمینی(ره) با نهضت تاریخی خود ادعای مکاتب انحرافی مبنی بر افیون بودن دین را باطل کرد و نشان داد که برخلاف تفکر مادی‌گراها، دین عنصری فعال و موثر در برانگیختن ملت‌هاست.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل مردی مومن، مجتهد و تاریخ‌ساز بود که با خودسازی و مبارزه با نفس، توانست تاثیرات عمیقی بر سرنوشت ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان داشته باشد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شخصیت سیاسی و دینی معاصر، افق‌های تازه‌‌ای را در برابر مسلمانان و مظلومان جهان گشود.

شایق با بیان برخی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) افزود: شخصیت این مرد خدایی به‌عنوان یک رهبر عقیدتی، سیاسی و انقلابی نزد ملت‌های ستمدیده جهان چنان است که گویا همه رنج‌های محرومان و زحمتکشان عالم را لمس کرده و به همین علت است که ملت‌ها، آمال و آرزوهای خود را در کلام او متبلور یافته و راه رسیدن به آنها را در پیمودن مسیری می‌دانند که آن رهبر فرزانه ترسیم کرده است.

وی آثار و اظهارنظرهای ارائه شده در خصوص امام خمینی(ره) را تنها دربردارنده برخی از خصوصیات این انسان وارسته عنوان کرد و گفت: باید سیره امام راحل در ابعاد مختلف و به شیوه‌های گوناگون برای امت اسلامی بازگو شود تا همه مشتاقان از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول