اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند.

امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: غیبت از گناهان کبیره است که سبب می‌شود توبه انسان پذیرفته نشود و فشار قبر را نیز افزایش می‌دهد.

وی با تبریک 10 رجب سالروز میلاد امام جواد (ع) افزود: امام رضا(ع) در بیان شخصیت امام جواد(ع) فرمودند که "این جواد(ع) مولودی است که با برکت‌تر از ایشان وجود ندارد" و باید نسبت به شناساندن امام جواد(ع) اهتمام ورزیم.

امام جمعه برازجان به سالروز میلاد امام علی(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: امام علی(ع) از بزرگ‌ترین شخصیت‌‌های تاریخ بشریت است و همواره یار و همراه پیامبر اسلام(ص) بوده‌اند و باید نسبت به تکریم شخصیتی ایشان اهتمام ورزیم.

مصلح با اشاره به اینکه شیخ مفید بیش از 70 منقبت در وصف امیرالمؤمنین(ع) ذکر کرده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده "برای برادرم علی(ع) فضایلی است که قابل شمارش نیست" و این در واقع ارزش بسیار زیادی دارد.

وی در خطبه دوم به سالروز قیام 15 خرداد اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام 15 خرداد گفت: شروع این انقلاب از قم بود و انقلاب اسلامی توسط روحانیت آغاز شد و با همراهی ملت و با رهبری امام عظیم‌الشأن به پیروزی رسید و در واقع قیام خونین 15 خرداد سرآغازی بر انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه برازجان با تسلیت ایام سوگواری رحلت امام خمینی(ره) عنوان کرد: در دیدگاه امام راحل، مردم محوری‌ترین پایه و بنیاد در حکومت هستند و امام راحل اعتقاد داشتند که قدرت منهای مردم پوسیده است و بر همین اساس فرمودند که " میزان رأی ملت است".

مصلح در ادامه با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) نسبت به جمهوری اسلامی اذعان داشت: به اعتقاد امام راحل، حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و در دیدگاه ایشان، دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی غربی است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانست و از نظر امام راحل، پشتیبانی از ولایت فقیه کشور را از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

این مسئول با بیان اینکه استکبارستیزی در اندیشه امام (ره) نمود ویژه دارد خاطر نشان کرد: امام (ره) همواره در برابر مستکبران ایستاد و هیمنه غرب و آمریکا را در هم شکست.

وی بر لزوم تبیین شخصیت والای امام خمینی(ره) برای نسل امروز تاکید کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول