اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

بازشناسی بخش معدن توسعه اشتغال را در پی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توسعه بخش معدن را در تولید و اشتغالزایی بسیار مهم خواند و بر لزوم بازشناسی این بخش در بین مسئولان و مردم تاکید کرد.

بازشناسی بخش معدن توسعه اشتغال را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور در جلسه هسته مطالعات سازمان صنعت، معدن و تجارت که با موضوع معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها و با حضور رئیس دانشکده معدن و متالوژی دانشگاه امیرکبیر، اساتید دانشگاه و بخش خصوصی برگزار شد، یکی از مشکلات بخش معدن را فقدان شناخت کافی نسبت به این بخش بین مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: استان قم ظرفیت‌های زیادی در بخش معدن دارد که متاسفانه بین مسئولان استان شناخته شده نیست و تصور از بخش معدن فقط شن، ماسه و گچ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عمده معادن فعال استان را شامل معادن سنگ آهک، سنگ گچ، نمک آبی، سنگ لاشه، منگنز، باریت، زئولیت، بنتونیت، فلدسپات، سلستین، عقیق، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های تزئینی مانند گرانیت و مرمریت دانست و افزود: به جز معادن موجود طی چند سال اخیر اکتشاف طلا، مس و آهن نیز در دستور کار قرار گرفته و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه حاصل شده است.

عالی‌پور مهم‌ترین مشکل در این بخش را نبودن اعتبار کافی برای اکتشاف برشمرد و گفت: اکتشاف مقدمه فعالیت در عرصه معدن است و با تخصیص اعتبار مناسب استانی برای تکمیل اکتشاف طلا و مس و ژئوفیزیک هوایی می‌توان ظرفیت‌های نهفته معدنی استان به ویژه مواد معدنی فلزی را شناسایی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال خاطر نشان کرد: توسعه بخش معدن تاثیر بسزایی در افزایش تولید و اشتغالزایی در استان خواهد داشت چرا که سرمایه‌گذاری در این بخش در مقایسه با بخش صنعت کم بوده و سودآوری آن زیاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای بازشناسایی بخش معدن گفت: معرفی ظرفیت‌های معدنی استان در قالب همایش، نمایشگاه و برنامه‌های دیداری در دستور کار قرار دارد.

عالی‌پور همکاری این سازمان با دانشکده معدن دانشگاه امیرکبیر در خصوص طرح‌های پژوهشی را دستاورد جلسه هسته مطالعات دانست و گفت: امیدواریم این همکاری در آینده‌ای نزدیک نتایج مثبتی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول