اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اشتغال زنان روستایی زمینه‌ساز افزایش تولید بخش کشاورزی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زنان روستایی به توانمندی اقتصادی و افزایش درآمد و بهره‌وری بخش‌های مختلف کمک کرده است.

اشتغال زنان روستایی زمینه‌ساز افزایش تولید بخش کشاورزی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل آبروش عصر امروز در مراسم برگزاری کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی ویژه زنان روستایی اظهار داشت: این کارگاه با شرکت 80 نفر از تحصیل‌گران زن روستایی، تولیدکنندگان و فارغ‌التحصیلان علاقمند به بخش کشاورزی به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به مدت چهار روز در اردبیل برگزار شد.

وی تصریح کرد: تولید قارچ خوراکی از جمله طرح‌های اشتغالزایی است که به دلیل توجیه اقتصادی مناسب و امکان اجرا در مناطق مختلف روستایی مورد استقبال زنان روستایی قرار گرفته است.

آبروش نقش بسیار مهم این اشتغال را در درآمدزایی و توسعه کارآفرینی در زیرمجموعه‌های این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر روستاییان ما از لحاظ درآمد و بهره‌وری تولید به غنای واقعی برسند و گرایشی به زندگی شهرنشینی نداشته باشند به یقین بهتر می‌توان حوزه اشتغال در این بخش را سر و سامان داد.

این مسئول همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در ارتقای مهارت و دانش افراد علاقمند و هدایت آنها به حضور در عرصه‌های تولید را بسیار مؤثر و کارآمد توصیف کرد.

در این کارگاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل نیز با اشاره به پروژه‌های اشتغالزایی امور زنان روستایی شهرستان در زیربخش‌های مختلف کشاورزی بیان کرد: در حوزه زراعت زعفران، گیاهان دارویی، پرورش قارچ و زنبور عسل یک شور و علاقه خاصی در روستاییان به ویژه بانوان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال وجود دارد.

عدیل سروی اضافه کرد: امروز در کشور علی‌رغم افزایش جمعیت، تولید محصولات کشاورزی به همت تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی مازاد بر نیاز است.

وی در ادامه تلاش زنان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی را در عرصه تولید و تأمین امنیت غذایی قابل تقدیر دانست و بر توسعه طرح‌های تولیدی و درآمدزا و استفاده از فرصت‌های مهیا شده در زمینه اعطای تسهیلات کم‌بهره بخش توسعه کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول