اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه زمینه‌ساز فرصت‌های شغلی جدید است.

ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمیدرضا خانپور صبح امروز در جلسه کمیته راهبردی حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به مقوله مهارت‌آموزی و توسعه مشاغل خانگی و استاد شاگردی نوین توجه ویژه‌ای داشت و در این راستا برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام داد.

وی با تاکید بر ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان افزود: توسعه مشاغل خانگی گامی مهم در بهبود فرآیند کسب و کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد و پایدار است از این رو ترویج و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و کار‌آفرینی در جامعه فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌کند.

خانپور در ادامه ماده مواد 10 و 21 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و قانون برنامه پنجم توسعه کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این قوانین به منظور حمایت از مشاغل خانگی و افراد شاغل در این زمینه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و سبب گسترش شایستگی حرفه‌ای، ارتقا و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و کاهش فاصله سطح توان نیروی کار استان با سطح کشوری و استاندارد جهانی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته با بیش از 50 حرفه مهارتی در زمینه‌های صنعت، فناوری اطلاعات، خدمات فرهنگی و هنری بیش از دو هزار و 500 فقره مجوز کسب و کار مشاغل خانگی صادر و با معرفی به بانک‌های عامل مبلغ 112 میلیون و 609 ریال تسهیلات در قالب وام‌های قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه معرفی برای دریافت تسهیلات منوط به داشتن مهارت و گواهینامه آموزشی در حرفه مورد نظر است، خاطرنشان کرد: دارندگان گواهینامه مهارتی با ورود به عرصه تولید و ارائه تولیدات خود،‌ کاربردی بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال پایدار را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول