اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خواستار شد

ورود بسیج سازندگی در 9 شهرستان خسارت دیده گیلان ناشی از سیل

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان خواستار ورود بسیج سازندگی در 9 شهرستان خسارت دیده گیلان ناشی از سیل شد و گفت: بسیج سازندگی طرح‌های عمرانی ناشی از خسارت سیل را انجام دهد.

ورود بسیج سازندگی در 9 شهرستان خسارت دیده گیلان ناشی از سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 اظهار کرد: ساختن کشور در عرصه‌های مختلف نیاز به روحیه جهادی دارد.

وی با تاکید براینکه فداکاری با مال و جان باید سرلوحه فعالیت تمام مسئولان باشد، افزود: همراه شدن حرکت جهادی با تفکر بسیجی موجب برطرف شدن مشکلات می‌شود.

سعادتی طرح هجرت 3 را اقدامی ارزشمند و مهم دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های طرح هجرت 3 در سال 90 نسبت به سال 89 بهتر بوده و امسال باید تلاش‌ها بیشتر شود.

استاندار گیلان به انتقال فرهنگ جهادی، بسیجی و سازندگی در طرح هجرت اشاره کرد و گفت: خودسازی جوانان از اهداف طرح هجرت است.

وی خواستار ورود بسیج سازندگی در 9 شهرستان خسارت دیده گیلان ناشی از سیل شد و ابراز کرد: بسیج سازندگی طرح‌های عمرانی ناشی از خسارت سیل را انجام دهد.

سعادتی با اشاره به آموزش فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته بسیج سازندگی گیلان 118 هزار و یک نفر روز آموزش و پرورش تولید قارچ، جوشکاری، برق ساختمان و صنعتی، زنبور عسل، مکانیک تراکتور و ... را انجام داده است.

استاندار گیلان آموزش تعمیرکار لوازم خانگی و شوفاژ، رایانه‌کار، دریل‌کار و اره‌کار، خیاطی و قالی‌بافی، تعمیرکار موتور گیربکس پراید، گلیم‌بافی و ... در شهرستان‌های لنگرود، فومن، صومعه‌سرا، انزلی، سیاهکل، رضوانشهر، رشت، لاهیجان، املش و تالش را از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 گفت: اجرای نظام 6.3.3 در سال 91 و 92 نیاز به احداث 203 کلاس درس در استان دارد.

ایوب نجف‌زاده از خرید 60 کانکس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعدادی از کلاس‌ها نیاز به تیغه‌کشی دارد و این امر را می‌توان با همکاری بسیج سازندگی انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به ارائه خدمات کشاورزی مهندسان به کشاورزان اظهار کرد: اجرای طرح بسیج علمی در گیلان و زنجان به صورت پایلوت کشوری اجرا می‌شود.

اردشیر روحی به 9 هزار و 500 خانوار عشایری گیلان اشاره کرد و یادآور شد: 55 هزار نفر زیر پوشش جمعیت عشایری گیلان قرار دارند و بسیج سازندگی می‌تواند در برق‌سانی و آبرسانی به آنها فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول