اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

امنیت اقتصادی موجب امنیت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران اشتغال، تورم و آسیب‌های اجتماعی را از ابعاد امنیت برشمرد و گفت: امنیت اقتصادی موجب امنیت ملی می‌شود.

امنیت اقتصادی موجب امنیت ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن سبحانی در نخستین همایش ملی اشتغال، نظم و امنیت در تالار حکمت دانشگاه گیلان به رابطه اشتغال با متغیرهای جامعه پرداخت و اظهار کرد: اقتدار اقتصادی بیشترین تأثیر را در ایجاد امنیت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه تورم، بیکاری، روند تولید، رشد جمعیت و ... با اشتغال رابطه تنگاتنگی دارد و افزود: سیاست‌های اقتصادی باید ناظر بر متغیرهای کلان جامعه از جمله اشتغال باشد.

سبحانی پیشگیری در قانون اساسی را از موارد پنج‌گانه وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: با شناخت منشأ جرم و از بین بردن آن می‌توان جرم را در جامعه کاهش داده یا از بین برد.

به گفته نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گذشته عواملی مانند نظامی‌گری یا ایدئولوژی بر ایجاد امنیت تأثیرگذار بوده اما امروزه منافع مشترک و اقتصاد بر امنیت تأثیر متقابل دارد.

سبحانی ابعاد امنیت اقتصادی را از حیث داخلی دغدغه جلوگیری از کاهش یا احتمال کاهش رفاه اقتصادی مردم عنوان کرد و یادآور شد: امنیت اقتصادی از حیث خارجی دغدغه توانمندی برای سازماندهی امور جهانی و مدیریت چالش‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امنیت ملی از مجرای امنیت اقتصادی می‌گذرد، اذعان کرد: امنیت در گذشته از مجاری نظامی و ایدئولوژی پیگیری می‌شد اما اکنون مشخص شده که اقتدار اقتصادی بیشترین تأثیر را داشته و اشتغال، تورم، درآمد سرانه، امنیت اجتماعی، توسعه نیافتگی و ... نشان دهنده میزان امنیت در جامعه است.

استاد دانشگاه تهران به سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها اشاره کرد و افزود: سیاست‌های اقتصادی رابطه مستقیم با امنیت اقتصادی دارد ضمن اینکه امنیت اقتصادی، امنیت جامعه را رقم می‌زند.

سبحانی خواستار حمایت از تولید داخلی شد و گفت: با اجرای صحیح سیاست‌های اقتصادی می‌توان امنیت ملی را ارتقا داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول