اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم:

ضریب امنیت اسناد در قم با آرشیو الکترونیکی ارتقا یافته است

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: افزایش سرعت در خدمات رسانی به مراجعان و افزایش ضریب امنیت اسناد از مزایای اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد است.

ضریب امنیت اسناد در قم با آرشیو الکترونیکی ارتقا یافته است

جواد ادیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: آرشیو الکترونیکی اسناد یکی از پروژه‌هایی است که به صورت ملی توسط سازمان ثبت احوال و در تمام ادارات ثبت احوال استان‌ها از سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه مزایای زیادی دارد که در استان قم از اواخر مرداد ماه سال 90، در محل سالن آرشیو الکترونیکی اداره شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم یادآور شد: در بایگانی اداره ثبت احوال استان قم یک میلیون و 317 هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که این تعداد شامل یک میلیون و 115 هزار برگ سند ولادت و 202 هزار سند فوت است.

ادیم ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که کمیته راهبردی این پروژه با حضور مدیرکل، معاونین و پیمانکاران آن انجام داد، در فروردین ماه 91 عملیات اسکن این پروژه در استان قم انجام شد.

وی با بیان اینکه مرحله داده آمایی و ارسال اسناد به مرکز داده سازمان در حال انجام است، تصریح کرد: داده آمایی 820 هزار برگ از این اسناد و ارسال آنها به مرکز داده سازمان انجام شده است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به مزایای انجام این پروژه گفت: افرادی که شناسنامه آنها صادره از قم است، ضرورتی برای حضور و ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه ندارند.

ادیم عنوان داشت: شهروندان قمی با اتمام این پروژه از هر شهری می‌توانند با استفاده از آرشیو الکترونیکی اسناد خدمات ثبت احوال را درخواست کنند.

وی گفت: افزایش سرعت در خدمات رسانی به مراجعان، افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه به‌ ویژه هزینه‌های مربوط به پست و بایگانی اسناد، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد براساس استفاده متعدد از مزایای اجرای این پروژه است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم عنوان داشت: استان قم به عنوان نخستین استان در کشور، عملیات اسکن این پروژه را انجام داده است و عملیات داده آمایی یک میلیون و 110 هزار برگ سند از میزان یک میلیون و 317 هزار برگ سند صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ارسال 820 هزار برگ به مرکز داده سازمان و بارگذاری در آنجا برای استفاده در مراکز دیگر نیز انجام شده است و داده آمایی 200 هزار برگ سند باقی مانده است که طی یک ماه آینده داده آمایی و ارسال آنها به مرکز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول