اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

زکات سبب امنیت اقتصادی جامعه است / برخی افراد نسبت به زکات تصور غلطی دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان فردوس گفت: پرداخت زکات سبب امنیت اقتصادی جامعه و مصون ماندن فرد از شر دیگران می‌شود.

زکات سبب امنیت اقتصادی جامعه است / برخی افراد نسبت به زکات تصور غلطی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمد مرادی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش زکات با محوریت مساجد در شهرستان فردوس اظهار داشت: در 26 مورد از آیات کریمه قرآن موضوع زکات با نماز همراه شده و این دو موضوع به مثابه نمادی برای ارتباط با خدا و خلق خداست.

وی افزود: نماز مظهری برای ارتباط با خدا و زکات رمزی برای پیوند انسان با خلق خداست.

امام جمعه موقت فردوس تصریح کرد: برخی از مردم گمان می‌کنند که اگر زکات اموال خود را بدهند در ثروت خود دچار کمبود و نقصان می‌شوند در حالی که خداوند در قرآن کریم پرداخت زکات را سبب رشد اموال انسان و نمو طبیعی آن می‌داند.

مرادی یادآور شد: عالم هستی بر اساس تقدیر و حکمت خداوند به گونه‌ای مدیریت شده که اگر برخلاف این جریان حکمت حرکت کنیم بدون تردید از حقایق هستی و زیبایی‌های عالم دور می‌شویم.

وی گفت: انسان سعادتمند و موفق کسی است که مدیریت ابعاد مختلف زندگی خود را در راستای جریان حکیمانه آفرینش قرار دهد.

امام جمعه موقت فردوس افزود: اگر پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در برخی عرصه‌ها دچار سستی و رکود هستیم به همان میزان سستی و عقب‌گردی از اهل بیت (ع) فاصله گرفته‌ایم.

مرادی تصریح کرد: باید مدل اقتصادی ما برگرفته از اهل بیت (ع) باشد و هر یک از دولتمردانی که مدل اقتصادی آنها نزدیکی بیشتری با اهل بیت (ع) داشته گام‌های موفق‌تری نیز برداشته‌اند.

وی یادآور شد: باید مدیریت اقتصادی کشور در نگاه‌های خرد و کلان برخاسته از آموزه‌های دینی باشد و به موضوع نماز و زکات نیز اهتمام توجه بیشتری شود.

امام جمعه موقت فردوس مبلغان زکات را سکان‌‌داران عرصه تبلیغ در شهرها و روستاها دانست و گفت: یک مبلغ هر اندازه در راستای اجرای احکام الهی تلاش کند باز هم کم است.

مرادی افزود: یکی از عواملی که سبب تزکیه نفس و عامل رشد، ترقی و تکامل روحی بشر می‌شود پرداخت زکات است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول