اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

برگزاری همایش ملی خرما و امنیت غذایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از برگزاری همایش ملی خرما و امنیت غذایی در خوزستان در مهرماه امسال خبر داد.

برگزاری همایش ملی خرما و امنیت غذایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بهزاد شریف مخمل‌زاده گفت: این همایش به منظور ارائه و بهره‌گیری از آخرین نتایج پژوهشی برای رویارویی با چالش‌‌ها و توسعه کیفی صنعت خرما در کشور مهرماه امسال در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز  برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله و پوستر به نشانی اهواز خیابان آزادگان، خیابان نظام وفا بین رستگاری و آهنگری معاونت غذا و داروی استان، دبیرخانه نخستین همایش خرما و امنیت غذایی ارسال کنند.

شریف مخمل‌زاده خاطرنشان کرد: محققان تا 31 تیرماه 91 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که پس از بررسی آثار به برگزیدگان اول تا سوم به رسم یاد‌بود جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش ملی خرما و امنیت غذایی به مدت سه روز از 26 تا 28 مهرماه امسال در اهواز برگزار می‌شود، دیگر اهداف این همایش را برنامه‌ریزی صحیح و پی‌ریزی دیدگاهی جدید و در خور خرمای کشور و زمینه‌سازی برای توسعه کیفی این صنعت؛ از نخستین زنجیره‌های تولید تا آخرین مباحث مربوط به مصرف این محصول عنوان کرد.

شریف مخمل‌زاده همچنین خرما و امنیت غذایی، نقش خرما در تغذیه، سلامت و بیماری، فنون بهینه تولید و فناوری‌های نوین، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آبیاری و تغذیه، مکانیزاسیون عملیات کاشت، داشت و پس از برداشت، دانش، فناوری و صنایع بسته‌بندی، فراوری و تولید فرآورده‌های جدید، کنترل کیفیت و ضوابط بهداشتی خرما، مدیریت ضایعات و پسماند، اقتصاد، تجارت، بازار‌رسانی و چالش‌های جهانی، بررسی توکسیکولوژی خرما در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت را از مهم‌ترین عناوین محورهای همایش برشمرد.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول